The Show (1927)

geregisseerd door Tod Browning
met John Gilbert, Renée Adoré en Lionel Barrymore

Cock Robin (Gilbert) heeft zijn eigen reizende magie/horror show die hij samen met zijn assistentes - met name de schone Salome (Adoré) - langs steden en dorpen brengt. Als er een moord is gepleegd probeert de mysterieuze The Greek (Barrymore), die zelf de dader is, de moord op Cock Robin te pinnen.

avatar van streeter
Een beetje een tegenvaller van Browning. De film heeft niet dezelfde visuele atmosfeer die je kan verwachten van zijn andere films, en te veel van de film speelt zich af in een woonkamer, wat de film soms op een opname van een toneelstuk laat lijken.