• 8.605.980 stemmen

Alternatieve titels: Cruel Winter Blues / 열혈남아 / 熱血男兒

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Lee Jeong-beom

Met onder meer: Sol Kyung-gu, Han-jun Jo en Na Moon-hee

IMDb beoordeling: 7,0 (756)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Yeolhyeol-nama

"A man dreams of a most brutal revenge."

Enkele jaren na de moord op zijn mentor is de crimineel Jae-moon van plan wraak te nemen op de moordenaar Dae-sik. Met zijn "groene" partner Chi-gook vertrekt hij naar de geboorteplaats van de Dae-sik. Als de dag van de uitvoering van het plan nadert ontmoet Jae-moon de moeder van de Dae-sik, die hem doet denken aan zijn eigen jeugd.

image

Sang-geun

Won-ki (onvermeld)

Village Representative (onvermeld)

Big Game 4 (onvermeld)

avatar van Raffael77

Raffael77

Onroerende film die wel erg taai is. Hij werd iets vlotter na een uur maar door uitstekende acteer prestaties en goed camera werk vind ik het toch geslaagd.

avatar van james_cameron

james_cameron

Middelmatige misdaadfilm, nogal traag verteld en mede hierdoor aan de saaie kant. De complexe hoofdpersoon is interessant, maar het gebrek aan tempo en interessante verhaalsopbouw doet het geheel voortijdig de das om. Jammer, want het einde is dan wel weer mooi gedaan. Too little too late, helaas.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Ik vond dit toch zeker weer een uitstekende en geslaagde film. Wel wat aan de langdradige kant, maar niet echt storend. En wat blijft die -gu Sol toch een geweldige acteur!

*3.5