The Savage Bees (1976)

Horror

geregisseerd door Bruce Geller
met Ben Johnson, Michael Parks en Paul Hecht

Vanuit een boot met bananen ontsnapt in de haven van New Orleans een aantal moordzuchtige bijen. Al snel vermenigvuldigen ze zich en bedreigen ze de carnavalsviering. Een rode auto en het stadion bieden uitkomst.

avatar van Beertje45
Ruim 30 jaar geleden voor het eerst gezien en een tiental jaar geleden de film op VHS band gekocht op een luizenmarkt. Er werden in die tijd tot ongeveer begin jaren 80 verscheidene films gemaakt rond dodelijke bijen, de titels zijn me ontgaan, maar deze film vond ik destijds superspannend en ongeevenaard. Is eens wat anders dan dodelijke spinnen. Was een tv film en ik denk dat het niet eenvoudig zal zijn om ooit de film te vinden op DVD, laat staan Bluray. Jammer, want het is gewoonweg een spannende thriller.

avatar van perceived
Aardige Bijen-Horror. TV productie, zeker niet verkeerd voor z'n tijd.