Breakin' 2: Electric Boogaloo (1984)

Muziek

geregisseerd door Sam Firstenberg
met Lucinda Dickey, Alfonso Quinones en Michael Chambers

Ozone en Turbo zijn twee breakdancers die een buurthuis hebben opgericht waar ze de jeugd leren dansen. Helaas, een gemene ontwikkelaar ziet de grond waar het buurthuis op staat als ideale locatie voor een winkelcentrum. De jongeren doen hun best om genoeg geld bijeen te krijgen om dit te voorkomen.

Eenvoudige en zeer luchtige komedie over een op de tocht staande buurthuis.
Alleen 200 000 dollar kan het clubhuis redden.
Het gaat om de klanken van de muziek en de dans.
Verhaaltje van niets.

avatar van Quentin

Vanaf 1:15, meesterlijke dansscène!

(decor is duidelijke geleend van Wes Craven)

hehe, grappig.

avatar van Quentin
Minimaal verhaal, maar heel luchtig en vermakelijk cheesy. Leuke deuntjes ook. Mede-geproduceerd door 'onze' Pieter Jan Brugge.

Interview met de regisseur:
Sam Firstenberg Breakin' 2 Interview

Hrmf... je moet er wat voor over hebben om je lijstje hiphop-films te volmaken.. Wat een ellende.

avatar van borasi
Bijna met Wil.I.am, maar hij mocht niet van zijn moeder ? true story