Olsen Banden Junior (2001)

Alternatieve titel: Olsen Gang Junior

Denemarken
Komedie / Familie

geregisseerd door Peter Flinth
met Aksel Leth, Christian Stoltenberg en Jacob A. Bernit

Egon, Benny en Kjeld wonen in een weeshuis en belanden altijd wel in een of ander ingewikkeld avontuur. Egon heeft een plan om geadopteerd te worden door rijke ouders. Dat lijkt te lukken maar al snel ontdekt hij dat zijn nieuwe 'ouders' in werkelijkheid aan het hoofd staan van een topgeheim ruimtevaart-experiment. Ze hebben Egon gekocht voor 1 miljoen Kroon, alleen maar om hem als proefkonijn met een raket de ruimte in te schieten. Egon ontsnapt en wil proberen de koffer met het geld te bemachtigen. Hij heeft een ingenieus plan.

avatar van Phantasm
Prima jeugdfilm die lekker wegkijkt.