Mun mot Mun (2005)

Alternatieve titel: Mouth to Mouth

Zweden

geregisseerd door Björn Runge
met Sofia Westberg, Magnus Krepper en Peter Andersson

Tienermeisje Vera heeft na een incident haar ouderlijk huis verlaten en woont nu samen Morgan, een drugsverslaafde van middelbare leeftijd. Hij zet haar aan tot prostitutie, zodat hij geld heeft om drugs te kopen en zijn schulden af te lossen. In de tussentijd dreigt haar familie uiteen te vallen. Vader Mats doet er alles aan haar terug te krijgen, voordat het te laat is.

avatar van Movie-Addicted
Zeer grauw, aangrijpend drama. Top acteerwerk. Soms hier en daar wat ongeloofwaardig, en verbazingswekkend maar al met al een welverdiende;

Donker psychologisch drama over een disfunctioneel gezin, dat helemaal uit elkaar valt nadat de oudste dochter is weggelopen en in de handen van een criminele drugsverslaafde is gevallen.
Het verhaal en het acteerwerk zijn dik in orde. Ik vind het wel jammer dat regisseur Björn Runge het onnodig verwarrend maakt door overbodige nevenverhaallijntjes (o.a. uitmondend in incest) aan te boren. Mede daardoor geen gemakkelijke film, maar beslist de moeite waard.