Who Are the DeBolts? And Where Did They Get Nineteen Kids? (1977)

Documentaire

geregisseerd door John Korty
met de stemmen van Kris Kristofferson en Henry Winkler

Toen Bob en Dorothy DeBolt trouwden had Bob een dochter van zijn eerste huwelijk, en had Dorothy acht kinderen, waarvan drie geadopteerd. Binnen tien jaar hebben ze er tien kinderen bij. De kinderen zijn geadopteerd uit arme landen en veel zijn gehandicapt. Samen leven de DeBolts in San Francisco en proberen ze hun negentien kinderen op te voeden.

avatar van streeter
Vijf sterren geef ik niet vaak.
Dit is een van de beste en meest inspirerende documentaires die ik ooit heb gezien. Ik denk dat deze film een enorme invloed heeft gehad op docu's over handicaps die het gevolgd hebben.
Op de DVD stond ook een vervolg op, die 4 jaar later de DeBolts opzoekt (nu met 20 kinderen).
De film houdt het strikt op hoe de familie samenwerkt en toch doen wat ze kunnen doen met hun verschillende handicaps, en geeft weinig aandacht aan gedragsproblemen.

Als special feature op de DVD staat ook op wat er bijna 30 jaar later met alle kinderen is gebeurt. Ik was verbaasd dat ze allemaal goed terecht waren gekomen en dat de meeste goeie banen hadden.

*****