Emret Komutanim: Sah Mat (2007)

Turkije
Komedie / Actie

geregisseerd door Mustafa Altioklar en Taner Akvardar
met Mehmet Ali Erbil, Sarp Levendoglu en Seda Akman

Tijdens het Jaar van Gehandicapten gaan zeven gehandicapten een week lang de millitaire dienst in bij de 56ste legereenheid van de Landmacht. Al snel wordt duidelijk dat het niks wordt tussen de gehandicapten en de soldaten, die te kampen hebben met onenigheden en misverstanden. Voor voormalig geheim agent Karpov is het echter wel aantrekkelijk om aartsrivaal, de legerofficier Levent, aan de schandaal te nagelen.om iemand als hem aan de schandpaal te nagelen. Levent ziet dat zijn legerbasis helemaal op zijn kop staat en besluit samen met sergant Deniz een definitief einde te maken aan deze situatie.

Ersial
*Zucht...