Schmetterlinge (1988)

Alternatieve titel: Butterflies

West-Duitsland

geregisseerd door Wolfgang Becker (II)
met Bertram von Boxberg, Lena Boehncke en Dieter Oberholz

De 19-jarige Andi was de enige getuige toen de negenjarige Kaja in het kanaal verdronk. Sindsdien heeft hij vele malen tot in detail over het voorval aan de politie verteld. Andi snapt dan ook niet waarom Kajas vader nog een keer met 'm wil afspreken.

kappeuter (moderator)
Wolfgang Beckers (Goodbye Lenin) eindexamenfilm. Won in 1988 een studentenoscar (Student Film Award).
De film is gebaseerd op de novelle Butterflies van Ian McEwan.

avatar van jordybeukeboom
Wat heeft Duits toch mooie woorden

Ik ken anders geen lelijker woord voor vlinder dan dit.

avatar van Knisper
De overdaad aan lettergrepen en medeklinkers heeft ook weer zijn charmes vind ik.

avatar van Mochizuki Rokuro
Mariposa is ook mooi, maar goed on -topic: het is een hele mooie film (kort dat wel) in haarscherp zwart wit over schuld. Echt het begin van de Neue Deutsche Welle voor mij.