Ejdeha Vared Mishavad! (2016)

Alternatieve titel: A Dragon Arrives!

Iran
Avontuur / Mystery

geregisseerd door Mani Haghighi
met Homayoun Ghanizadeh, Amir Jadidi en Ehsan Goodarzi

Een oranje Chevrolet Impala rijdt over een begraafplaats naar een verlaten scheepswrak in de midden van een bar landschap. Het is 22 januari 1965 en gisteren werd de Perzische premier doodgeschoten voor het parlement. In het wrak heeft een verbannen politieke gevangene zichzelf opgehangen. De wanden zijn bezaaid met dagboekpagina's, literaire citaten en vreemde symbolen. Kunnen deze politie-inspecteur Babak Hafizi helpen met zijn onderzoek?

avatar van perceived
Trailer: A DRAGON ARRIVES! | Trailer - YouTube

Op z'n minst een bijzondere stijl voor een film uit Iran...

avatar van perceived
Interessante toelichting van de regisseur over deze productie tijdens Berlinale 2016: A Dragon Arrives | Highlights Press Conference | Berlinale 2016 - YouTube