Nitaboh (2004)

Alternatieve titels: Nitaboh: Tsugaru Shamisen Shiso Gaibun | Nitaboh, the Shamisen Master

Japan
Animatie / Drama

geregisseerd door Akio Nishizawa
met de stemmen van Satoshi Hino, Takateru Murata en Akio Ohtsuka

Nitaboh wordt op jonge leeftijd door een ernstige ziekte getroffen, waardoor hij voor de rest van zijn leven blind is. Hij erft een shimasen-gitaar van zijn moeder. Vanaf dat moment gaat Nitaboh door het leven als de blinde, rondreizende muzikant. Met de hulp van zijn vrienden en zware trainingen ontwikkelt hij een nieuwe speelstijl, de Tsugaru.

avatar van Roodkapje
Hehe, dit is een verrassing. Ik weet niet wat ik van deze film moet denken. Ik heb gemengde emoties na het bekijken van deze anime. Het is een mooi levensverhaal over dromen, vertrouwen, volharding en verlichting.