Nella Terra dei Cannibali (2003)

Alternatieve titels: Cannibal Ferox 3: Land of Death | Land of Death | In the Land of the Cannibals

Italië
Horror / Avontuur

geregisseerd door Bruno Mattei
met Claudio Morales, Lou Randall en Cinty Matic

Een groep commando's wordt de Amazone-jungle ingestuurd om de dochter van een generaal te redden. Zij is ontvoerd door een gevaarlijke stam van kannibalen.

avatar van mikey
Aha een Bruno Mattei, nog nooit een film gezien van deze man. Lijkt me best eens de moeite waard. Ben eigenlijk benieuwd hoe een kannibalenfilm uit good ol'seventies zich verhoudt tot een afstammeling hiervan van na het (vreselijke) millenium.

avatar van GrobbekuikenXL
Deze was eigenlijk best leuk. Die andere kannibalenfilm van Mattei is stukken minder al zitten er in beide films soms dezelfde stukken en zelfs wat fragmenten uit Virus (1980)

avatar van alexspyforever
Eigenlijk is deze kannibalenfilm van Mattei al net zo onorigineel als voorganger Mondo Cannibale. Cannibale was bijna een kopie van Cannibal Holocaust, Land of Death of 'In the Land of the Cannibals' (onder die titel heb ik de film gezien) wordt vaak vergeleken met Predator omdat het ook soldaten op missie heeft maar ipv een bovennatuurlijke alien zijn uiteraard kannibalen de vijand.
Ook hier veel scènes gejat uit andere kannibalenfilms. Ook qua gore en naakt blijft het redelijk tam, maar de native vrouwen lopen tenminste niet in bikini rond.
Teveel vuurgevechten en te weinig kannibalisme met de natives die iets te hard schreeuwen als ze aanvallen waardoor ze het de soldaten vaak al te gemakkelijk maken. Ik heb slechter gezien maar ook deze is niet memorabel.