Twist around the Clock (1961)

Muziek

geregisseerd door Oscar Rudolph
met Chubby Checker, Dion DiMucci en Vicki Spencer

Een werkloze muziekmanager stuit tijdens een bezoek aan een stadje op het platteland op een nieuwe dans. Meteen ontstaat bij hem het idee om te proberen van deze dans een nieuwe nationale rage te maken.

avatar van streeter
niet echt een remake - gewoon hetzelfde soort dans/muziek film.
Deze komt volgende maand op regio1 DVD uit, samen met het follow-up Don't Knock the Twist als double feature. Ook Rock Around the Clock en Don't Knock the Rock komen die dag als dubbel-DVD uit.

avatar van streeter
** 1/2

Hele leuke muziek (vooral van Dion) maar het zijn helaas geen echte optredens - het is te duidelijk dat een plaat aanstaat en dat ze allemaal playbacken. Aan het einde van sommige "optredens" hoor je zelfs als op een plaat de volume fade-out.

Dick2008
Wat een slappe vertoning deze film, maar er zal wel niet al te veel budget tegenaan zijn gesmeten. Gewoon leuk om artiesten nu ook te zien i.p.v. alleen te horen, zo moet je de film bekijken lijkt me.
De film volgt bijna dezelfde lijn als Rock around the clock, alleen wat rollen veranderd. Dion zingt wel zijn grote hits, maar Chubby Checker niet. Verder niet veel nieuws onder de zon. Rock and Roll was "out" en twist "in", slap gelul natuurlijk. Gewoon een variatie op een muzieksoort en de danspasjes gingen eerst zo en nu op deze manier. Chubby Checker was daarin heel erg lenig, dat wel. 2.0