• 10.922 nieuwsartikelen
  • 8.996.815 stemmen

Amor, Curiosidad, Prozak y Dudas (2001)

Komedie | 99 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titels: Love, Curiosity, Prozac and Doubt / Love and Other Curiosities / Love, Prozak and Other Curiosities

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Miguel Santesmases

Met onder meer: Pilar Punzano, Rosa Mariscal en Silvia Marsó

IMDb beoordeling: 5,4 (232)

Gesproken taal: Spaans

Plot Amor, Curiosidad, Prozak y Dudas

Drie zussen die erg van elkaar verschillen, zetten zich sterk af tegen elkaar en tegen elkaars fouten. Rosa is een 30-jarige ambitieuze en succesvolle, maar eenzame zakenvrouw. Ana is een moeder die zichzelf volledig opoffert en wegkwijnt in de sleur van haar huwelijk. En de jongste zus, Cristina, wil alles, behalve worden zoals haar zussen.

avatar van henkula

henkula

het zoontje van Gérard Depardieu was die benauwde Fransman hier

het enige lach moment was in het begin in de bus, ik weet niet eens waarom ik hem verder heb uitgezien.

avatar van Dievegge

Dievegge

Drie zussen staan op een verschillende manier in het leven: de huisvrouw Ana, de carrièrevrouw Rosa an de losbol Cristina. Toch hebben ze iets gemeenschappelijk: ze zijn alle drie ontevreden. Ze worstelen met de zinloosheid van het leven en met de onstabiliteit van relaties. Dat levert enkele grappige scènes op, maar ook pijnlijke en droevige situaties. Het gaat heen en weer tussen licht verteerbare en zwaarwichtige momenten. Pillen, alcohol en het Madrileense uitgaansleven zijn drie manieren om tijdelijk in een roes terecht te komen. De drie zussen maken een evolutie door.

Vooral Pilar Pinzano blinkt uit als Cristina, maar ook Guillaume Depardieu - de zoon van - is te zien als haar Franse minnaar. Bus- en autoritten, danspartijen en heftige ruzies geven er vaart aan, maar er zijn ook ingetogen momenten.