Free Samples (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jay Gammill
met Jess Weixler, Jesse Eisenberg en Jason Ritter

Jillian besluit te stoppen aan de Stanford universiteit en vlucht naar het drukke Los Angeles om daar uit te zoeken wat ze wil in het leven. Al snel staat ze achter een ijscowagen te werken en overdenkt ze hoe ze hier terecht is kunnen komen. Deze dag in de ijscowagen tussen allerhande vreemde vogels die ze ontmoet zal haar leven voorgoed beïnvloeden.

Ik had veeeel beter verwacht. Te saai vind ik toch, te voorspelbaar het heeft niks speciaals.

avatar van Shinobi
"This just happens to be my first and my last day working here."

Best een fijn indie filmpje moet ik zeggen.

Ondanks dat het qua verhaal erg mager is, wordt dit ruimschoots goedgemaakt met de eigenaardige humor, vage personages en grappige dialogen. Dit is voornamelijk te danken aan Jess Weixler die op een vermakelijke manier vorm geeft aan haar personage Jillian.

Echt dubbel zal je niet liggen om Free Samples, maar de humor is erg subtiel d.m.v. de dialogen. Al ging ik persoonlijk om een paar domme dingen wel aardig stuk. Dat er in de tweede helft een beetje drama aan toegevoegd wordt, werkt verfrissend. Jillian is namelijk ook maar gewoon een mens die met het nodige drama te kampen heeft en ietwat verloren is in het leven. Dit is best mooi om te zien.

Al met al een vermakelijke film om eens gezien te hebben, de soundtrack is overigens ook erg aangenaam.

3,0 Sterren.

avatar van Zeriel
Een film waarin gewoon te weinig gebeurd voor een hele speelfilm.

Sommigen zullen het wel kunnen waarderen deze rustig voortkabbelende dag in het leven van een knorrig vrouwtje die niet haar dag heeft.

avatar van Passiebloempje
Saaie film (waarin eigenlijk niks gebeurt), met 'overacting' van Jess Weixler (ja, ja, het is wel duidelijk dat je nu verbaasd/nadenkend/geërgerd bent) en waarin maar drie echt leuke scenes zitten. Om precies te zijn die van 00:00:46 tot 00:03:10, die van 00:35:29 tot 00:43:56 en die van 01:13:35 tot 01:17.00. (Het zal wel toeval zijn dat dat net de scenes zijn met Jesse Eisenberg.)

Matige film waarin een jonge vrouw haar vriendin uit de brand helpt door in te vallen op diens werk. De film heeft weinig om het lijf en speelt zich grotendeels in en om een ijscowagen af. De film moet het dus hebben van de dialogen en deze zijn maar bij vlagen vermakelijk. Mede door de korte lengte en het aangename tempo wordt het nergens vervelend.

Als tussendoortje was deze toch vrolijke en zonnige Komedie / Drama best goed te doen (gezien op de televisie zender Film 1).

Het verhaal stelt misschien niet zo heel veel voor, maar de uitvoering was leuk gedaan. Het verhaal moet het vooral hebben van de dialogen die ontstaan als diverse personen (iedereen met een eigen persoonlijkheid) in contact komen met Jillian (die haar eigen problemen heeft) voor een gratis ijsje (chocolade of vanille). Dit levert een aantal zeer korte dialogen op (dat zijn vooral de komische momenten in het verhaal) maar ook een aantal leuke/goede dialogen zoals die met Jesse Eisenberg en met de oude ontroerende Tippi Hedren die een warme persoonlijkheid heeft. Ondanks dat de film zich hoofdzakelijk afspeelt in en rond de ijscowagen van Jillian (ze doet het trouwens als invalster voor haar vriendin Nancy) vond ik het nergens echt vervelend of saai. Het einde was wel aardig.

De cast doet het best verdienstelijk en vooral natuurlijk hoofdrolspeelster Jess Weixler (als Jillian) die leuk speelde en er volgens mij ook veel plezier in had. De film duurt met 75 minuten ook niet lang, waardoor hij zich lekker wegkijkt.

Wat een vreselijke oersaaie film is dit zeg. Dit moet zogenaamd grappig zijn?
Die vervelende griet met die overdreven bekken die ze trekt om het geheel grappig en luchtig te laten lijken is komisch?? Ik irriteer me er alleen maar aan. Eigenlijk aan alles wat ze zegt en doet.
Zo kan ik ook een film maken.Een script schrijven Een film over letterlijk helemaal niks.
Zet mij maar in de regisseur stoel en laat me een paar uur mijn vrienden filmen.
Dan heb je een betere en grappigere film waar meer in gebeurt dan in dit geestdodende vehikel.
Pure tijdverspilling. Snap die "hoge" score totaal niet.
Geef het liefst nul sterren want dit is drie keer niks, maar dat kan niet jammer genoeg niet.