• 8.227.969 stemmen

Alternatieve titels: Monte Carlo / The Monte Carlo Story

Oorsprong: Italië / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sam Taylor

Met onder meer: Marlene Dietrich, Vittorio De Sica en Arthur O'Connell

IMDb beoordeling: 5,7 (403)

Over Montecarlo

De arme graaf en gokker Dino della Fiaba zoekt in het casino van Monte Carlo een rijke vrouw. Hij wordt verliefd op markiezin Maria de Crevecoeur, niet wetend dat ook zij arm is. Als de Amerikaanse fabrikant Hinkley en zijn mooie dochter Jane ten tonele verschijnen, besluiten Dino en Maria hun krachten te bundelen.

imageimageimage

Henri, a Sailor

Walter Peeples, the 1st American

avatar van pieteroyama

pieteroyama

Ondanks sterk gedateerd en heel leuk niemendalletje. Leuke sfeerbeelden uit 1957. Ik lag ziek op bed en heb hem vorige week 2 maal gezien op MGM moviechannel. Leuk feestsfeertje uit die tijd.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Saaie gedateerde film..

avatar van Dick2008

Dick2008

Lang geleden dat ik deze film al eens gezien heb, of ik hem toen ook al in kleur gezien heb, weet ik niet eens. Ik was vroeger erg liefhebber van jaren '50 films, vooral de tweede helft van dat decennium. En dus niet vanwege Dietrich of zo. Volgens mij ook beter bekend als The Monte Carlo Story . Zo'n titel klinkt ook wat beter. Maar niks beters geworden deze film. Er is ook nauwelijks belangstelling voor. Ondanks de mooie sfeervolle opnamen en in kleur dus, helpen die niet echt. Bij IMDb staat: The first feature film shot in the Technirama wide screen process

Gewoon weer zo'n ouderwets saai romantisch drama. Dietrich zingt hier nog twee liedjes, maar haar gouden tijd als filmster was ze allang voorbij. 2.0