• 8.351.772 stemmen

Misdaad / Drama | 105 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Geregisseerd door: David Mackay

Met onder meer: Kyle MacLachlan, Peter Coyote en Amy Locane

IMDb beoordeling: 6,0 (958)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Route 9

"Be careful who you trust."

Twee agenten van een klein stadje komen toevallig langs de plek waar een geheime drugsdeal plaatsvindt. Tot hun verbazing zien ze dat bijna alle daders dood zijn. Dan zien ze een koffer met daarin $1,5 miljoen en smeden een plan. De laatste levende crimineel, die van de plannen van de 2 heeft gehoord, wordt 'opgeruimd', en zij nemen het geld mee. Dan neemt het verhaal een rigoreuze wending; de man die de deal overleefde en door de agenten werd vermoord, blijkt een geheim agent te zijn van de DEA, en heeft alle gesprekken opgenomen...

imageimageimage

Jesse Segundo

Agent Ellen Marks

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Een voor televisie gemaakte ripp-off van Shallow Grave, A Simple Plan en Fargo...Toch vond ik em best aardig.

avatar van EmDee

EmDee

Een voor televisie gemaakte ripp-off van Shallow Grave, A Simple Plan en Fargo
Dat klinkt interessant.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Ach, je mist er niks aan als je deze niet hebt gezien hoor. Kijk gewoon een van bovenstaande films

avatar van jacom

jacom

• 2058 stemmen

vrij zwak geacteerd, maar toch niet slecht

** 1/2

avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

Heb deze film net gezien. Vond hem erg spannend. Veel onverwachte twists, ook. Ik kan me niet voorstellen dat deze film zo laag gescoord heeft hier. Ik heb er prima van genoten. Leuke muziek ook van Don Davis. 4 sterren.

avatar van nightbreed

nightbreed

Gister nog maar eens een keertje bekeken met 1 lodderig oog.

Niet veel soeps maar net iets te goed om het slecht te kunnen noemen. Acteerwerk is matig.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Zeer vermakelijke film dat begon als een kogelvliegende actiefilm en uiteindelijk een plattelands detective werd. Maar dat kan er bij mij altijd wel in. Vond Mc Lachlen als een hebberige politieagent ook heel goed spelen en ook vooral weer Peter Coyote als zijn collega die maar met tegenzin meedoet de wet te breken. Coyote deed het al perfect in Road Ends (ook een beetje van dezelfte categorie) maar ook in Route 9 weet ie weer iets moois neer te zetten. Het sfeertje was prima en ik heb me gewoon kostelijk vermaakt. Ook dat einde was ook om je voor je kop te slaan. Hele stomme actie.

Maar voor de rest een prima filmpje. Voor 1 euro al helemaal goed te doen.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Uitstekende misdaadfilm met hier en daar een komische noot, weliswaar zonder de scherpe randjes van een Coen Brothers film, en door de uitstekende vertolkingen zeker anderhalf uur van je leven waard is.