Route 9 (1998)

Misdaad / Drama

geregisseerd door David Mackay
met Kyle MacLachlan, Peter Coyote en Amy Locane

Twee agenten van een klein stadje komen toevallig langs de plek waar een geheime drugsdeal plaatsvindt. Tot hun verbazing zien ze dat bijna alle daders dood zijn. Dan zien ze een koffer met daarin $1,5 miljoen en smeden een plan. De laatste levende crimineel, die van de plannen van de 2 heeft gehoord, wordt 'opgeruimd', en zij nemen het geld mee. Dan neemt het verhaal een rigoreuze wending; de man die de deal overleefde en door de agenten werd vermoord, blijkt een geheim agent te zijn van de DEA, en heeft alle gesprekken opgenomen...

avatar van narva77
Een voor televisie gemaakte ripp-off van Shallow Grave, A Simple Plan en Fargo...Toch vond ik em best aardig.

Een voor televisie gemaakte ripp-off van Shallow Grave, A Simple Plan en Fargo
Dat klinkt interessant.

avatar van narva77
Ach, je mist er niks aan als je deze niet hebt gezien hoor. Kijk gewoon een van bovenstaande films

vrij zwak geacteerd, maar toch niet slecht
** 1/2

avatar van Bart Tönjann
Heb deze film net gezien. Vond hem erg spannend. Veel onverwachte twists, ook. Ik kan me niet voorstellen dat deze film zo laag gescoord heeft hier. Ik heb er prima van genoten. Leuke muziek ook van Don Davis. 4 sterren.

avatar van nightbreed
Gister nog maar eens een keertje bekeken met 1 lodderig oog.
Niet veel soeps maar net iets te goed om het slecht te kunnen noemen. Acteerwerk is matig.

avatar van sinterklaas
Zeer vermakelijke film dat begon als een kogelvliegende actiefilm en uiteindelijk een plattelands detective werd. Maar dat kan er bij mij altijd wel in. Vond Mc Lachlen als een hebberige politieagent ook heel goed spelen en ook vooral weer Peter Coyote als zijn collega die maar met tegenzin meedoet de wet te breken. Coyote deed het al perfect in Road Ends (ook een beetje van dezelfte categorie) maar ook in Route 9 weet ie weer iets moois neer te zetten. Het sfeertje was prima en ik heb me gewoon kostelijk vermaakt. Ook dat einde was ook om je voor je kop te slaan. Hele stomme actie.

Maar voor de rest een prima filmpje. Voor 1 euro al helemaal goed te doen.

avatar van brucecampbell
Uitstekende misdaadfilm met hier en daar een komische noot, weliswaar zonder de scherpe randjes van een Coen Brothers film, en door de uitstekende vertolkingen zeker anderhalf uur van je leven waard is.