Sairen (2006)

Japan
Horror / Thriller

geregisseerd door Yukihiko Tsutsumi
met Yui Ichikawa, Leo Morimoto en Naoki Tanaka

Een jonge vrouw verhuist met haar schrijvende vader en jongere broertje naar het eiland Yamjima. Daar aangekomen vinden ze een bevolking die zich merkwaardig gedraagt. Zo waarschuwt haar buurvrouw haar al meteen bij aankomst om onder geen beding het huis te verlaten als er een sirene klinkt. Steeds meer wordt duidelijk dat het eiland een geheim herbergt.

avatar van -fal
Zeer matige horror - type mystery, geen gore - dat bol staat van de genreclichés die hier bovendien steeds net niet werken. Niet echt heel erg slecht, maar er zijn films die hun rol als dertiende in het dozijn beter vervullen. De film is nergens eng, hooguit spannend in de betere gedeeltes. Wat me nog het meeste bijbleef is het schattige gezicht van de hoofdrol.

avatar van megaman
Weet iemand waar ik de DVD kan vinden van deze film?

Doorsnee.

Geloof dat het gebaseerd is op een spel, niet dat het erg veel uitmaakt want uiteindelijk is het gewoon de zoveelste horror. Tsutsumi is ook niet meteen een regisseur waar je echte kwaliteit van kan verwachten, hij lijkt al vanalles gemaakt te hebben.

Het mysterie is redelijk, de ontknoping een beetje mager. Verder visueel soms wel aardig (de overdreven bijna-strobo bliksem kon ik wel appreciëren), maar niet echt indrukwekkend. Ook acteerwerk en soundtrack waren niet opvallend.

Gelukkig duurt het niet al te lang, maar veel meer dan het zoveelste genrefilmpje is het niet. Vast leuk voor fans van het spel en/of echte verwoede J-Horror verzamelaars.