Je Pense à Vous (2006)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Pascal Bonitzer
met Edouard Baer, Géraldine Pailhas en Marina de Van

Op een mooie ochtend ontdekt Diane dat haar partner Hermann, een bekende uitgever, een boek gaat uitbrengen van de populaire schrijver Worms. Diane had ooit een relatie met Worms en het boek in kwestie gaat over haar. Op een andere mooie ochtend loopt Hermann zijn ex-vriendin Anne tegen het lijf. Ooit verliet hij haar voor Diane. Worms, die toevallig getuige is van de ontmoeting, maakt een foto en stuurt het beeld naar Diane. Die nacht klopt Anne aan bij Hermann, terwijl Diane een bezoek brengt aan Antoine, de dokter die getrouwd is met Anne...

avatar van RRT
RRT
Als je de omschrijving hierboven van de film leest, lijkt het wel een klucht van John Lantink, maar film zit wat meer aan de drama kant dan aan de komedie kant. Al met al wel een film die de moeite waard is. 3,5*