Caterpillar Wish (2006)

Australië

geregisseerd door Sandra Sciberras
met Susie Porter, Victoria Thaine en Robert Mammone

De 17-jarige Emily woont in een klein kuststadje in de provincie Victoria in Australië. Zij wil graag weten wie haar vader was, maar haar alleenstaande moeder Susan wil daar niet veel woorden aan vuil maken en houdt vol dat haar vader een toerist was, die het dorpje op een zomer bezocht om nooit meer terug te keren. Susan heeft moeite om het verleden te vergeten en sprak niet meer met haar religieuze ouders sinds ze op 15-jarige leeftijd zwanger raakte. Emily zoekt een vaderfiguur in Stephen, een oudere botenreparateur, maar die wordt zelf ook achtervolgd door zijn verleden.

avatar van Boenga
Twee stemmen, dat is toch wel heel weinig voor een van die films die ik al een hele poos terug kocht in Bart Smit voor €1 - terwijl ik 'm best wel met plezier bekeken heb.
Mooie beelden uit Australië, met een paar acteurs en actrices die hun job prima doen, en een uit the real life gegrepen verhaal. Alleen: het happy end was net iets te kort en happy

De 6,9 die ik op IMDB zie, lijkt me juister dan de 2,83 hier.. Maar wat zeggen 3 stemmen...

Er broeit van alles in dat Zuid-Australische kustplaatsje. Iedereen kent elkaar, is familie of weer op een andere manier vanuit het verleden met elkaar verbonden. Onder de oppervlakte zit een hoop drama, dat er op wacht een keer naar de oppervlakte te komen. Daardoor wordt het ook wel een beetje een 'goede tijden, slechte tijden' film. Maar Sandra Sciberras zorgt wel voor enige integere personages en Susie Porter als de moeder en Victoria Thaine als de dochter spelen de sterren van de hemel. Er zitten ook nog wat aardige plotwisselingen in, die je een paar keer op het verkeerde been zetten. Heb zeker geboeid zitten kijken. Alleen die Australische tongval speelde me parten waardoor ik niet alle details heb begrepen. Mooie score en mooie fotografie verheffen deze film boven de middelmaat.