Il Medaglione Insanguinato (Perche?!) (1975)

Alternatieve titels: The Night Child | Together Forever | The Cursed Medallion | De Vervloekte Medaljon

Italië
Horror / Drama

geregisseerd door Massimo Dallamano
met Richard Johnson, Joanna Cassidy en Nicoletta Elmi

Michael Williams is een schrijver en presentator van documentaires voor BBC. Zijn vrouw werd onlangs gedood in een brand, een gebeurtenis die zijn jonge dochter Emily met diepe emotionele littekens heeft getekend. Wanneer hij vertrekt naar Italië voor het maken van een documentaire over occulte schilderijen, beslist hij Emily en haar opvoedster mee te nemen. Hij vindt een schilderij van een onbekende kunstenaar, waarin een jong meisje is afgebeeld dat sprekend op Emily gelijkt. Verder onderzoek wijst uit dat bovennatuurlijke krachten bij Emily hallucinaties en hevige stemmingsschommelingen veroorzaken. Blijkbaar zou dit verband houden met het vreemde medaillon dat Richard na de dood van zijn vrouw aan haar heeft gegeven...

avatar van wendyvortex
Dacht ik mooi even Diabólica Malicia (1972) voor een spotprijsje gevonden te hebben, blijkt het toch een hele andere The Night Child te zijn. Dat is alvast geen lekkere binnenkomer in de DVD-kast. Maar kijk! De schade is beperkt, want toch wel een heel fijn griezelfilmpje dit. Iets met een mysterieus schilderij en een vreemd medallion. Weet redelijk alle cliché's te vermijden en dan blijven we tot het einde toe geboeid door hoe het nu allemaal in elkaar steekt.