The Soldier's Tale (1984)

Alternatieve titel: L'Histoire du Soldat

Animatie

geregisseerd door R.O. Blechman en Christian Blackwood
met de stemmen van Andre Gregory, Max von Sydow en Dusan Makavejev

Een adaptatie van Stravinsky's "L'histoire du soldat". Het verhaal gaat over een soldaat die teruggaat naar zijn geboortedorp waar zijn geliefde op hem wacht. Onderweg komt hij de duivel tegen die hem twee keuzes geeft; ofwel wordt hij rijk maar zal hij nooit meer kunnen terugkeren van waar hij komt, ofwel mag hij zijn weg voortzetten.

Ik heb deze in het Frans gezien met de stem van o.a. Serge Gainbourg (stem van de duivel). Deze film was echt verukkelijk goed met prachtige kritieken op de hedendaagse geld/tijd maatschappij. Veruit mijn lievelingstekenfilm! 5 sterren

avatar van Dopke
Het oogt vrij minimalistisch maar heeft veel doeltreffende en creatieve animaties. Mooi subtiel kleurgebruik ook.