Dark Places (1974)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Don Sharp
met Christopher Lee, Joan Collins en Herbert Lom

Een echtpaar gaat in de kelders en op de zolder van een oud kasteel op zoek naar de fabelachtige schat van een majoor, die in een krankzinnigengesticht overleden is. De man van het koppel wordt meer en meer gekweld door vizioenen waarin beelden uit het verleden van het kasteel opduiken. Zijn vrouw komt tot de verbijsterende ontdekking dat haar man langzamerhand de persoonlijkheid van de vorige bewoner overneemt.

avatar van brucecampbell
In het begin is dit een redelijke routineuze spookfilm met de gekende indigrienten zoals openslaande deuren en licht dat aan en uit gaat, maar naar het einde toe wordt het wat beklemmender. De hoofdacteur Robert Hardy, die hier trouwens niet vermeld staat, is de enige die echt overtuigt. Het is een film die het zien waard is, maar je hebt dit ondertussen al meerdere keren gezien.