Il Castello dei Morti Vivi (1964)

Alternatieve titels: Castle of the Living Dead | Crypt of Horror

Italië / Frankrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Warren Kiefer en Luciano Ricci
met Christopher Lee, Gaia Germani en Donald Sutherland

Een groep reizende zigeuners, gespecialiseerd in het nabootsen van macabere ophangingen, wordt gehuurd om een privé show op te voeren bij Graaf Drago. Zij worden uitgenodigd op zijn naargeestig kasteel, waar ze ontdekken dat de Graaf er een collectie levenloze lichamen van allerhande soorten dieren op nahoudt. Het noodlot slaat toe bij de bezoekers wanneer hun show verkeerd afloopt, met de dood van hun leider tot gevolg. Dan ontdekken de anderen dat ze als ratten gevangen zitten in het kasteel en worden ze met nog meer afschuw vervuld wanneer de Graaf veel meer van hen wil dan alleen maar een opvoering van een show.

avatar van Hannibal
Het filmdebuut van Donald Sutherland. Alleen daarom zou ik deze film best graag willen zien.

avatar van Mac Hammer Fan
Hannibal schreef:

Hij was in die film verkleed als een oud vrouwtje, bijna onherkenbaar.
"Castle of the Living Dead" is alleen genietbaar voor wie van ouderwetse gotische horrorfilms in zwart wit houdt.

avatar van Vascago
Mac Hammer Fan schreef:

Hij was in die film verkleed als een oud vrouwtje, bijna onherkenbaar.

Zal best dat die die rol ook had, maar hij speelde ook een politieagent. Vreselijke rol trouwens. Als dit zijn filmdebuut was dan snap ik niet dat de beste man daarna nog rollen heeft gekregen.
De film zelf vond ik ook maar slappe hap. Tergend langzaam en nergens spannend. Acteerwerk onder de maat. Alleen de soundtrack en een paar momenten aan het eind van de film zijn redelijk te noemen.

avatar van Mac Hammer Fan
Le Chateau des morts vivants: Amazon.fr
Beste print, beter dan de UK DVD. Engels met optionele Franse ondertitels.