She (1965)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door Robert Day
met Ursula Andress, Peter Cushing en Bernard Cribbins

Leo Vincey is een vermaard ontdekkingsreiziger. Dit keer is hij vastbesloten een verloren stad te vinden. Hij moet er wel voor op zoek in de Afrikaanse woestijn. Naar het verhaal van H. Rider Haggard.

avatar van Halcyon
Mja, wat moet ik hierover zeggen. 't Is om te beginnen totaal niet m'n genre. Heb de dvd hiervan als onderdeel van de Ultimate Hammer Collection bekeken, gekocht voornamelijk omwille van de horrorklassiekers. Dit was dus wat anders, maar echt slecht kan ik het in principe niet noemen. Het betreft een basic avontuurverhaaltje met mooie locaties, een beetje historische science-fiction en een vleugje kleffe romantiek. Een cocktail die niet meteen aan mij besteed is, maar ik onthoud vooral de overtuigende decors en de griezelige helleput.

avatar van Brix
Het originele boek van H. R. Haggard vind ik goed.
De verfilmingen er van minder.
(Ik heb er wel maar vier gezien)
Deze versie heeft wel iets ,Ursula Andress voornamelijk.
En Peter Cushing staat bij bij in een goed blaadje.
Toch wel aardig .

avatar van movie acteurs
Wel goede film. Vooral setting en decors zijn hier echt prachtig te noemen. Ook de cast doet het erg goed en de kostuums zoals het vogel pakkie (als ik het zo mag noemen) van Andress is erg mooi. Er zit ook een speciale sfeer in. Special Effects zijn niet geweldig maar wel redelijk. De film mag ook wel wat meer publiciteit krijgen. 3,5.

avatar van RuudC
Een nogal vergeten film en dat is lang niet altijd terecht. Niet alleen heb je hier prima rollen van Peter Cushing, Ursula Andress en in mindere mate Christopher Lee, maar de makers trekken alles uit de kast om je als kijker te behagen. Er gebeurt een hele hoop in dit avontuur dat ergens doet denken aan Indiana Jones (met name Temple of Doom). Houd er wel rekening mee dat She nog altijd een product uit de jaren zestig is en daarmee een stuk trager en braver dan je gewend bent. Met alle gebeurtenissen waar het reisgezelschap mee te maken krijgt, is She uiteindelijk een heel vermakelijke film. Er is eveneens veel ruimte voor de (voor Hammer) gebruikelijke praatscenes. Niet altijd even interessant, maar sommige dragen bij aan het verhaal ipv het opvullen van de film. Voeg daar de vage romance en een goed gevoel voor pseudohistorie met veel mooie plaatjes (de decors zien er zoals vaak erg mooi uit) en je gaat met She een vermakelijke 100 minuten tegemoet.

avatar van Richard_Voorhees
Hier en daar wel wat traag, maar over het algemeen een best vermakelijke avonturenfilm.
Ik ken Hammer voornamelijk vanwege hun horror releases, maar ik moet zeggen dat ze een prima werk buiten dit genre hebben uitgebracht in de vorm van 'She'.
Peter Cushing en Christopher Lee accepteerden beiden een bijrol in deze flick en ik moet zeggen dat beiden hun uiterste best doen om er wat moois van te maken.
Zoals we van Hammer gewend zijn, zien de decors en de kostuum er prachtig uit.
Geweldig dat ze zo'n aandacht voor detail hadden.
Hier en daar is de film wat traag, maar over het algemeen is het wel een vermakelijke avonturenflick.
Leuk om eens gezien te hebben.