Tess of the Storm Country (1914)

geregisseerd door Edwin S. Porter
met Mary Pickford, Harold Lockwood en Olive Carey

Tessibel Skinner is de dochter van een arme visser, wiens vader vals wordt beschuldigd voor moord. De waarheid is te vinden in een serie van ingewikkelde familieverhalen die Tessibel angstvallig geheim houdt, uit angst om de man te verliezen van wie zij houdt.

avatar van matthijs_013
Een mooi filmpje! Mary Pickford had veel charisma en kon de film met gemak dragen. Ze weet komedie en drama goed te wisselen, wat opzich moeilijk is om te doen.
Er waren veel mooie buitensets. Het is een film van 94 jaar oud, wat dat opzich erg interessant maakt. Koetsen, ouderwetse treinen en oubollig geklede mensen.

avatar van alexspyforever
Ik vond het soms nogal moeilijk om te volgen omdat er vaak nogal grote sprongen in tijd en plaats worden gedaan. Er zijn weinig dialogen en nogal wat karakters. Voor de setting en Mary Pickford (die zoals mijn voorganger al zei de film makkelijk draagt) is het wel de moeite om eens gezien te hebben.