Kiki (1931)

Muziek

geregisseerd door Sam Taylor
met Mary Pickford, Reginald Denny en Edwin Maxwell

Kiki (Mary Pickford) is een Frans koormeisje in New York. Hier probeert ze rond te komen van lage salarissen. Dit verandert wanneer Victor Randall (Reginald Denny) verliefd op haar wordt. Hij laat haar in een net appartement wonen. Maar dan komt de jaloerse ex-vrouw van hem weer in beeld. Zij wil maar één ding, Kiki weg hebben uit dat appartement.

avatar van matthijs_013
Een apparte film. Mijn derde geluidsfilm met Mary Pickford en meteen de eerste waarbij echt opvalt dat Pickford zich geen raad wist met geluidsfilms. Ze acteert alsof ze op het podium staat. Grootse gebaren en overdreven acteerspel. Maar ik moet toegeven, ze was grappig. Ze deed het erg goed als een irritante Franse showgirl.