Fire on the Amazon (1993)

Verenigde Staten / Peru
Actie / Avontuur

geregisseerd door Luis Llosa
met Sandra Bullock, Craig Sheffer en Juan Fernández

Diep in de hete en vochtige jungle van het Amazone-gebied helpt Alyssa Rothman de brutale fotojournalist E.J. bij het onderzoek naar de sluipmoord op een vooraanstaand milieu activist. Dat beiden bij dit onderzoek tegengewerkt worden is al snel duidelijk. Om deze moord op te lossen zullen zij tot het uiterste moeten gaan.

Best een aardige film, je moet er alleen niet te veel van verwachten.
Leuke blood scene met Sandra Bullock.

Ach 90 minuten naar Sandra kijken is niet echt een crime.

inderdaad, naar Sandra kijken is geen straf, maar de rest van deze film wel. 1 ster voor Sandra dan maar.... pfff

1 ster voor Sandra. Je moest de blootscene wel drie keer terugspoelen (VHS) anders heb je nog niet veel gezien.

avatar van moviefreak#1
Toch leuk om te zien dat zo'n ontzettend geflopt en superslecht wanding van een film toch veel wordt verhuurd , enkel omdat er op staat dat Sandra Bullock :S er een blootscene in heeft. Hebben de mensen geen internet waarop ze die kunnen opzoeken

avatar van Purmerend
De bloot scene was voornamelijk van de zijkant en idd vrij kort. Voor de rest heel standaard. 1,5*

Feitje op het einde van de film:

Er wordt per dag meer dan 30.000 ha bos omgekapt, dat is aardig wat.

avatar van xangadix
Een draak, dat is het.

Lijkt me niks. Naaktscenes van de zijkant zijn nooit leuk. :-p

vond het maar een saaie film, en van die naaktscene zullen we maar zwijgen, daar is alles al over gezegd.
1* voor de moeite

avatar van tevelenco
Voor 4 euro gekocht bij de bart smit omdat het verhaal me wel aansprak en Sandra Bullock nooit een straf is om naar te kijken.
Maar na het lezen van de berichtjes hierboven vreesde ik al het ergste.
En inderdaad deze film sloeg helemaal nergens op.
En die beruchte blootscene al helemaal niet.
Zelden een stel zo onnatuurlijk zien vrijen.
Dus toch nog zonde van mijn 4 euro.

Ja tevelenco zelfs 4 euro is het nog niet echt waard.
Dit vind ik een film die op de één of andere manier maar niet op gang wilt komen. Het blijft maar door sudderen zonder maar één echt hoogtepunt te hebben.
Om "Fire on the amazon" nog maar een beetje aantrekkelijk te maken in de verkoop staat op de cover 'ongecensureerde versie'.
Maar wie zich daar door laat verleiden komt bedrogen uit want zo heftig is het allemaal niet.
Ook het verhaal zelf vind ik niet bepaald overtuigend.
Aan de filmlokaties ligt het in ieder geval niet die zijn prachtig, maar die kunnen voor mij de film al niet meer redden,.....helaas,..zeer magertjes allemaal.

Beetje tegenvallend actiedrama met Sandra Bullock.
Die naaktscene??
Hmmm ..tja..

Erg slechte film

Sandra Bullock probeerde nog te acteren, maar Sheffer bakte er werkelijkwaar niks van. Het scenario zat slecht in elkaar, er wordt van toevalligheid naar toevalligheid gesprongen. En over de actiescenes zal ik nog maar niet eens beginnen.

Onbedoeld is de film op deze manier wel grappig en is het een komedie geworden. Doordat de film zo voorspelbaar is, is het leuk om aan het begin van elke dialoog te raden hoe het verder gaat. Maar dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest.

0.5* voor dit wanproduct

Toen ik gisteravond besloot om naar deze film te kijken was ik voorbereid op een zeer matige film, mede door de zeer slechte recensies hier te lezen. Maar jeetje, wat viel mij die film mee zeg. Het is gewoon een zeer leuke spannende avonturenfilm. Krijgt van mij 4** en is het dik waard!! Ik heb genoten...

avatar van seanpuffy
heb de film nog nooit uitgekeken nochtans is het nog de eerst vhs dat ik ooit heb gekocht maar heb er al veel spijt van gehad.

ik ben hem net gaan kijken uit nieuwsschierigheid.
Zo slecht als mensen hem hier vinden is die nou ook weer niet!

ik vond het wel een leuke avonturenfilm.
geweldig is die niet.
maar verschrikkelijk ook niet.

Deze film is ongeveer net zo slecht als het taalgebruik bij een aantal reacties op deze pagina.

Een kudt-vilm dus.

Warren Stantin
Verschrikkelijke film. Sommige natuuropnames zijn aardig maar daar houdt het verder wel mee op. Craig Sheffer geeft slecht acteren een volledig nieuwe dimensie.

Op de hoes staat de naam Sandra Bullock in het groot vermeld, wat me ook heeft verleid tot de aankoop van deze DVD, maar gelukkig heeft de DVD me maar 1 € gekost, want aan deze film is behalve de boodschap, niet veel goeds.
De boodschap is dat men systematisch het regenwoud aan het verwoesten is, en dat men ook de mensen die daartegen protesteren gewoon vermoord, en dat alles uit winstbejag, ik geef de prent om het onderwerp een halve ster.
Maar dan zijn we wel uitgepraat, want ondanks de aanwezigheid van Bullock is dit een barslecht gemaakte film.
En nog nooit heb ik een slechtere vertolking gezien als die van Craig Sheffer in deze prent.
Bullock kan, ondanks een naakscène (bodydouble ???), ook de film niet redden.
Zonde en een verkwisting van de tijd is deze prent, die gelukkig maar 77 minuten duurt en geen 110 zoals foutief op de hoes wordt vermeld.

avatar van Aapje81
Toen Sandra erg hot was werd deze film aangeprijst vanwege de blootscéne maar hoe leuk Sandra ook is dit blijft met afstand haar slechtste film.

avatar van Grendel
Wehkamp artikelnummer 123456, echt waar. Ik zou het echter niet in mijn hoofd halen dat er voor te betalen.

Als ik na de eerse helft was gestopt, dan was ik niet verder dan 2* gekomen, maar in de tweede helft gebeurt er zowaar nog iets dat op actie lijkt. Echt lekker van de grond komt de film niet. Wel een verrassende slaapkamerscene. En ik maar denken dat Sandra een net meisje was

avatar van erik neuteboom
Als klein jongetje was ik al gefascineerd door de pracht van de Amazone. Daarom spreekt het onderwerp van deze film over de macht van ‘houtkapmaffia’ me zeer aan: hoe triest dat de ontbossing, het geweld tegen de indianen en het smokkelen van exotische dieren maar door gaat. Tijdens het kijken naar Fire In The Amazone wordt al snel duidelijk dat dit een echte B-film is (slap verhaal met veel onwaarschijnlijkheden en matige acteurs) met een middelmatig acterende Sandra Bullock als publiekstrekker. Het is wel bijzonder om deze ‘ideale schoondochter’ in een redelijk duidelijke sex scène te zien waarin het er vooral om gaat Sandra binnen korte tijd heel zwoel kijkend in verschillende standjes te zien, bijna letterlijk het hoogtepunt van deze film! Toch wordt het ook nog even echt spannend in de laatste 20 minuten met een achtervolging en veel heen en weer geschiet. Een matige film dus met wel erg mooie beelden van de natuur en de indianen en een interessant onderwerp. Overigens is de speelduur maar zo'n 75 minuten.

avatar van Dogie_Hogan
Onbegrijpelijk. Veel goede films wachten op een Blu-ray release, en dan staat deze film gepland voor 18 januari 2011...
* Bron.

Haha, Sandra Bullock komt echt wel van ver.