ad

Geregisseerd door: Gillies MacKinnon

Met onder meer: Andie MacDowell, Stephen Rea en Olivia Williams

Releasedatum: 29 juni 2006

Over Tara Road

De Ierse Ria en de Amerikaanse Marilyn lijken niets gemeen te hebben, behalve een tragische gebeurtenis in hun leven. Als ze door toeval in contact komen, grijpen beiden de kans om voor een zomer van huis te ruilen. Ria vertrekt naar Amerika en ontdekt dat er een wereld voor haar open ligt, terwijl de gesloten Marilyn in het huis op Tara Road trekt, en opgenomen wordt in Ria's Ierse vriendenkring. Hoewel de vrouwen elkaar nooit hebben ontmoet, leren zij elkaars leven kennen met alle opmerkelijke gevolgen van dien, waarbij ieder een schokkend geheim over de ander ontdekt, dat nooit naar buiten zal mogen komen....

imageimage

avatar van moon44

moon44

Mave Binchy een geweldig schrijfster, ik heb al haar boeken en ik hoop dan ook dat deze film aan mijn verwachtingen zal voldoen.

avatar van little_lOve

little_lOve

Is dit niet hetzelfde verhaal als de aankomende film The Holiday met Cameron Diaz?

avatar van hazel

hazel

geweldige film dit! goed verhaal, niet al te zoetsappig.. goede actrices, erg mooi! 4*

avatar van Naduah

Naduah

De film viel mij enigszins tegen. Tara road...echt Iers, maar...er kwam weinig terug van Ierland zelf, maar wellicht heb ik er te veel van verwacht. Beetje slap verhaal...en eind goed al goed.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

film viel mij helemaal niet tegen, vond het verhaal zoals het in het echte leven ook vaak is.....3,5........

avatar van hinie

hinie

Idd. Hier zie je maar weer dat het leven vaak geen sprookje is.

Mooi neergezet!

avatar van AHWA

AHWA

The Holiday heeft zelfs de poster schaamteloos gekopieerd.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Andy MacDowell viel zeker in het begin van de film nogal tegen, weinig uitstraling naast haar mooi zijn. Dan mis je de echte Engels actrices en acteurs.

Uiteindelijk is het een mooie romatische film met diepgang en dat is erg fijn om te zien.

(Jammer dat The Holiday het concept geeft gejat, het haalt elke verassing uit die film.)

avatar van Domusmuris

Domusmuris

Leuke film. Blijft boeien door het heen en weer springen, en door het overtuigende spel. Doet zeker recht aan het boek.

avatar van bazillion

bazillion

nachtvlinder schreef:

Beter goed gejat dan slecht bedacht.

The holiday doet het voor mij dan ook 10 x beter.

avatar van roozblooz

roozblooz

ik vond het een goede film! zeker omdat mijn lievelings actrice meedoet maar ook, goed geactreert! soms val ik in slaap in het midden van zo'n films maar nu bleef ik wakker tot het einde

avatar van nightbreed

nightbreed

Leuk en vermakelijk filmpje, het enige minpuntje vond ik het nogal makkelijke einde, beetje te Hollywood.

avatar van ekoc

ekoc

Goede film! het drama van einde film ... 5*

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Nogal saai... steeds weer hetzelfde gezeur, zoetspappigheid. en er worden meer problemen gemaakt dan nodig is. Art Director zal wel een dagje vrij hebben gehad want ik vond het geheel niet erg mooi eruit zien. Ze moesten het meer hebben van de zonnestralen.

Andie Mcdowell doet het wel goed als Marilyn en ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd.

Verhaal is gewoon alles behalve interessant.

avatar van Decec

Decec

Ik vond een goede dramafilm..... Goed gemaakt voor Ierse land..

Geen saai!

Wel leuk dat twee apart vrouwen dat even haar huis logeren, en andere vrouw bij haar huis....

Prima actrices Olivia Williams en Andie MacDowell

4 sterren!

avatar van qwertzu

qwertzu

Mooie aangrijpende film, voelde gewoon mee met deze vrouwen!

Gevoelige film over twee sterke vrouwen!!

scorsese

Aardige film waarin twee vrouwen van huis wisselen om zo hun eigen dramatische gebeurtenis te verwerken. Niet altijd even geloofwaardig geschreven. Zo is de scene waarin ze besluiten van huis te ruilen wel erg rigoreus. En ook zijn de vrouwen op sociaal vlak wel erg snel gesetteld in hun nieuwe omgeving. Andie McDowell en Olivia Williams zijn goed gecast. Verder soms wat te sentimenteel, maar omdat het geheel op zich wel lekker wegkijkt nog net 3.0 sterren.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

een tegenvaller. Andie MacDowell is best een redelijk actrice, maar helaas was haar rol hier totaal ongeloofwaardig als de de Amerikaan met ierse roots die oh zo graag terug wil naar Dublin of Ierland

Blijkbaar zijn er amerikaanse filmmakers die echt denken dat elke persoon met een ierse achtergrond een keer terug wil gaan maar ik ken geen enkel ier die dat zou willen.

Verder vond ik de hoofdrol van Olivia Williams wel goed gespeeld, maar niet genoeg om deze cliche film te redden

avatar van pietkeun

pietkeun

Het doet steeds plezier als goede acteurs aan het werk zijn.

Het is niet mijn genre maar heb mij toch geamuseerd.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

De film doet het boek geen eer aan. Ik heb het boek met veel plezier gelezen, maar de film is erg rommelig. Er wordt goed geacteerd, maar het verhaal springt van de hak op de tak.