Drácula contra Frankenstein (1972)

Alternatieve titels: Dracula Prisoner of Frankenstein | Dracula Prisonnier du Docteur Frankenstein | Screaming Dead

Spanje / Frankrijk
Horror

geregisseerd door Jesús Franco
met Howard Vernon, Dennis Price en Fernando Bilbao

Wanneer Dracula opnieuw een onschuldig slachtoffer doodt, besluit Dr. Seward dat het tijd is om hem te laten verdwijnen. Gewapend met een hamer en een houten spies, komt hij bij kasteel Dracula aan en wil korte metten te maken met de bloeddorstige graaf. De volgende dag arriveert echter Dr. Frankenstein met zijn assistent Morpho. Door middel van het bloed van de plaatselijke kroegzanger, wekt de dokter graaf Dracula weer tot leven om hem voor zijn eigen doeleinden te gebruiken.

avatar van Mac Hammer Fan
Vergeleken met deze prent is zelfs de slechtste Hammer Film nog een valkuil van de angst. Een scenario dat kant noch wal raakt. Vrijwel geen dialoog. Eindeloos herhalen van de zoomfunctie. Enfin, alleen goed genoeg om in slaap bij te vallen. Sfeerloze leegte en verveling. Nog een trap lager dan "El Conde Dracula".
Het jaar erop verscheen van een andere Spanjaard een film in de bioscoop onder de titel "Dracula en de Weerwolf tegen Frankenstein en de Mummie". Toen konden de vier monsters kaarten...

avatar van kirk douglas
Zoveel monsters en dan nog kun je bij deze film zelfs op klaarlichte dag moeilijk wakker blijven.
Wat mij vooral stoorde was het gebrek aan dialoog waardoor de film met de minuut warriger werd.
Het dieptepunt is echter die weerwolf geen idee waar hij vandaan kwam maar dat make-up is wel het goedkoopste dat ik ooit in een film heb gezien.
Een beroerde film van Franco.