Das Liebeskarussell (1965)

Alternatieve titels: The Daisy Chain | Who Wants to Sleep?

Oostenrijk

geregisseerd door Rolf Thiele, Axel von Ambesser en Alfred Weidenmann
met Curd Jürgens, Nadja Tiller en Catherine Deneuve

Deze film bestaat uit vier aktes. Het eerste deel gaat over Angela Claasen (Catherine Deneuve) wiens echtgenoot tekort schiet. Zij doet daarom alsof zij slaapwandelt en bezoekt zo elke nacht de overbuurman. Deel 2: Peter Sommer (Peter Alexander) is een verlegen jongeman die zijn onderbuurvrouw ontmoet nadat zijn badkuip is overgelopen. Deel 3: Tijdens een schoolreünie maken zijn voormalige studenten professor Hellberg (Heinz Rühmann) wijs dat zijn vrouw hem bedrogen heeft en in het vierde deel beleeft Sybill von Cramer (Nadja Tiller) een avontuurtje tijdens de pauze van een operavoorstelling.