Ein Freund von Mir (2006)

Duitsland

geregisseerd door Sebastian Schipper
met Jürgen Vogel, Daniel Brühl en Sabine Timoteo

De als verzekeringagent werkzame Karl (Daniel Brühl) heeft zijn leven perfect op orde en alles lijkt hem mee te zitten. Via zijn werk komt Karl in contact met Hans (Jürgen Vogel) die in alles zijn tegenpool is. Ondanks hun verschillende interesse's en manier van leven kunnen ze het samen heel goed vinden. Als Hans zich in de problemen werkt, moet Karl kiezen, zijn werk of zijn vriendschap.

De film kent een humorvolle benadering maar de karakters blijven te veel aan de oppervlakte. Daardoor begint het verhaal op een bepaald moment te vervelen.