Macbeth (2006)

Australië
Drama / Thriller

geregisseerd door Geoffrey Wright
met Sam Worthington, Victoria Hill en Lachy Hulme

Hedendaagse versie van het bekende toneelstuk: Macbeth door William Shakespeare. Het toneel is naar Australië verplaatst en speelt zich af in Melbourne. Macbeth hoort zijn toekomst voorspeld door een aantal raadselachtige dames. Aanvankelijk doet hij alsof er niets aan de hand is, maar er lijkt iets bijzonders aan de hand te zijn. Wat hij ook probeert er valt niet aan te ontkomen.

Film op dvd gezien, viel wat tegen, meer iets voor Shakespeare adepten.. een 1

avatar van wwelover
Vond het maar vreemde film. Veel bloot en bloed. Vooral omdat het in de moderne wereld gebeurd, en toch a la Shakespeare wordt gesproken. Het is geen aanrader als je het mij vraagt.

2 voor de film en een half voor de vele gruwelijke schietscene's.

Dus 2.5*

avatar van Gabe Walker
Ik vond de actie behoorlijk tegenvallen voor een film die in 2006 is gemaakt. Daarnaast vond ik dat er gewoon geen vaart in de film zat waardoor het nogal wat saai werd.... als je een moderne shakespear verfilming wilt pak dan die met leonardo di caprio... deze is het echt niet waard!

wat een zever er gebeurt bijna niets in de film en is gewoon een domme ripp-off van romeo en juliett.
het akteer,iveau is even slecht als in soaps

avatar van MarkFish
Het komt niet echt geloofwaardig over....een stelletje gangsters die Shakespeare-teksten bezigen en goede manieren hebben. Het is niet echt goed geacteerd, maar het verhaal op zich is natuurlijk wel interessant en dat vond ik ook wel goed uitgewerkt.
Dat gedoe met die heksen is belangrijk voor het verhaal, maar ook belachelijk in deze tijd, in deze gangsterfilm.

Een echte tegenvaller.
Na de trailer gezien te hebben leek het me een erg leuke film, maar niets was minder waar. Veels te weinig tempo en een erg onduidelijke manier van vertellen op de shakespear-manier.
Het verhaal had volgens mij veel beter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van gondwana
nu sam worthington bekend is promoten ze z'n ouwe films. ROGUE vond ik eigenlijk best wel te pruimen, nu deze macbeth, ik mag die worthington wel.
T:Salvation heb ik ng niet gezien...

avatar van TragieStar.*
Het verhaal klinkt leuk en natuurlijk het allerleukste Sam

monologen, hoofdrolspelers, verhaal; allemaal vielen ze tegen!

avatar van Thorak
jimbo79 schreef:

Ik vraag me echt af of je deze film daadwerkelijk gezien hebt! Er gebeurd meer dan genoeg in deze film. Het verhaal is ook niet bepaald een "rip-off" van Romeo and Juliet. De enige overeenkomst is dat het beiden verhalen van Shakespeare zijn.

avatar van Thorak
Opzich zit deze film op diverse vlakken goed tot heel goed in elkaar. Het is mooi in beeld gebracht, het verhaal is redelijk goed omgezet naar de huidige tijd en de muziek past erg mooi bij het beeld.
Wat er dan nog overblijft is het acteren. Opzich is er over het algemeen redelijk goed geacteerd, maar de teksten laten zeer te wensen over. Bij vlagen kwam het over alsof de teksten gewoon werden opgezegd en passen totaal niet bij het acteren. Ook kwam meerdere malen de boodschsp niet over of het gewicht van de tekst. Bij de 'originele' teksten van Shakespeare hoort naar mijn idee een veel theatralere mimiek en past daardoor niet goed in de film.
Was de film met normale (moderne) teksten geweest dan had dit een hele goede film geweest die ik toch minimaal 4* zou hebben gegeven! Nu moet het het doen met een krappe 2*,met name te danken aan de mooie stylistische vormgeving.