El Cortez (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Stephen Purvis
met Lou Diamond Phillips, Bruce Weitz en Tracy Middendorf

Na vijf jaar in een krankzinnigen-inrichting te hebben verbleven keert Manny terug naar Reno. Hij komt terecht in Hotel Cortez waar hij een baantje als beambte bemachtigt. Hij raakt bevriend met Popcorn, een verminkte goudzoeker die zijn hulp zoekt bij het overtuigen van de rijke gokker Russo, te investeren in een goudmijn. Manny, echter, heeft problemen zich te ontdoen van zijn verleden. Hij wordt opgejaagd door Arnie, de wraakzuchtige smeris die hem arresteerde. Arnie wil inlichtingen van hem over een in het pand aanwezige vermeende drugsdealer, genaamd Jack. Ondertussen leert vriendin Theda van de goudmijn en probeert zij Manny te manipuleren in een voor haar gunstige richting. Spoedig is Manny in een doolhof van intriges beland.

Trailer voorspelt weinig goeds.

Redelijk filmpje, trailer vond ik nog veelbelovend. Verhaal en acteerwerk is zelf onvoldoende om het echt boeiend te maken.

avatar van henkula
Doet me denken aan een verhaal met ene Norman Bates.

1 voor de moeite, pure tijdsverspilling.

idd een 1 voor de moeite, wat een k*tfilm zeg...

Leuk scenario. Ik vind juist dat Lou Diamond Phillips zijn rol goed heeft opgepakt: de geleidelijke verandering van een nerotische, autistische klusjesman-receptionist van een hotel naar de meer veranderde zelfverzekerde man naar het einde van de film. Helaas waren een paar andere rollen te overdramatisch of overdreven.

Bij deze film is bijna alles onvoldoende.

Verhaallijn is vrij matig en wordt nou niet echt spannend integendeel het is immers vrij saai. In de hele film komen er maar een paar acteurs in beeld en dat vind ik er altijd goedkoop uitzien. Bijna alles speelt zich af in en rond het hotel met een paar personages. Dat hoeft geen probleem te zijn mits de cast goed is.

En daar hebben we gelijk het volgende probleem. De cast is niet goed en het acteerwerk vond ik vrij matig met sommige rollen die veel te overdreven overkomen. De cast was voor ook niet echt bekend op Lou Diamond na dan en daar heb ik toch al geen hoge pet van op.

De dvd-uitgave scoorde wel een voldoende. Beeldkwaliteit is redelijk tot goed en het geluid staat wel op 5.1 op schijf maar is totaal niet boeiend en niet spetterend te noemen.

Kortom ik vond het allemaal maar een saaie vertoning en ik kom zeker niet verder dan 2* en misschien is dat zelfs al te hoog!!!

avatar van valerio2003
Ik vind hem ook saai en heb hem toch met pijn en moeite afgekeken.

avatar van funnyhow
vond dit een geslaagde filmpje ... film zit opzich wel goed in elkaar .. ook waren sommige shots heel cool (voor mij dan toch)... goed voor op lazy zondagavond