Sniper: Special Ops (2016)

Actie

geregisseerd door Fred Olen Ray
met Steven Seagal, Rob van Dam en Tim Abell

Een Special Ops-troepenmacht, onder leiding van Jake Chandler, wordt gestuurd naar een Afghaans dorp om een congreslid te bevrijden, die vastgehouden wordt door de Taliban. De reddingsoperatie is een succes, maar Jake, gescheiden van zijn team na een vuurgevecht met de vijand, blijft achter om een gewonde soldaat te helpen. Sergeant Vic Mosby probeert wanhopig zijn superieur majoor Jackson er van te overtuigen om terug te gaan en de soldaten te redden.

avatar van 606
Nou nou, al 3 a 4 films met mijn favo actie held

Lijkt me een leuke B.

avatar van DiDa
Let wel, dit is blijkbaar geen Steven Seagal film. Seagal heeft een korte rol in de film (maar wordt dus voorop de cover gezet). Misleiding dus......

avatar van Filmkonyn
meh... leuk voor een keertje, maar zoals gewoonlijk niet hoogstaand. Steven zie je idd af en toe in de film wachten, wachten, wachten op support en als held op het einde. Voor de rest onze WWF vriend Rob die ook probeert een acteer carriere op te bouwen.

Veel schieten, redelijk acteer werk, dom verhaal (vooral op het einde in het dorp).. maar he, wat verwacht je anders van een Seagal film

avatar van Left4Dead
Een geweldige regisseur i.s.m. een geweldige acteur.
Dit gaat dé film van 2016 worden.

Sniper: Special Ops

Dit is al weer de zesde Sniper film waarvan ik eerlijk kan zeggen dat ik nog geen enkele deel heb gezien van deze reeks. Ik wou eigenlijk even een film die ik snel aan kon zetten voordat de grote reveal van mijn favoriete game franchise Officiële onthullingstrailer Battlefield 1 - YouTube (battlefield) , en ik had nog even te gaan dus ik had het fantastische idee om Sniper: Special Ops te gaan kijken, al was de film zelf niet helemaal fantastisch.

In deze B film word er aandacht geschonken aan IS. De op het moment grote naam binnen Syrië waar toch een harde oorlog plaats vind. Daarbij deze B film nog dus dat is alweer een toevoeging. Ik kon niet zeggen dat ik hem echt speciaal vond, ook al had hij dit thema.

Het verhaal was behoorlijk saai. Een team van Special ops soldaten worden op een missie gestuurd om een bepaalde congreslid op te halen waarbij twee team genoten dood geschoten worden en eentje geraakt word met een kogel die door Seagal ondergebracht word. Hun collega's en partners in crime besluiten terug te keren om hun op te halen, en gaan vanuit hun vorige missie opweg naar de achtergebleven soldaten. En vinden tamelijke gevechten plaatsmaar, alles is wat aan de lieve kant en het is allemaal niet erg spectaculair.

Ook het acteerwerk van de heren had wat beter gekund. Rob Van Dam vind ik nou niet echt een geschikte acteur, brengt het een beetje saai allemaal. Toch dat de settings in deze hele film niet zo verkeerd waren, en er toch soms wat mooie beelden geshowd werden. Toch was ik er niet helemaal comfortabel bij en alles liep zo zijn gangetjes zoals alle b matige films. Ook geef ik DiDa gelijk, Seagal was voor 80% nergens te vinden in de film, dat heeft wel te maken met zijn personage binnen de film. Jammer vond ik het niet want de man pakte zijn fame wel als hij in beeld kwam.

Filmkonyn schreef:
maar he, wat verwacht je anders van een Seagal film

Kunnen soms toch nog best wel leuke films zijn hoor, heerlijk zo'n typische Seagal op de zondag middag of op je vrije dag.

avatar van Filmkonyn
Kondoro0614 schreef:

Ben ik met je eens... maar als ik een film met Steven op zet, dan weet ik vantevoren al wat ik kan verwachten.. geen oscar materiaal (en misschien dat ik het daarom juist kijk )

Filmkonyn schreef:

Daarom blijf je het kijken. Foute actie scènes en veel naakte meiden maar, blijft altijd prachtig.

Dit was héél slecht, héél goedkoop en heeft met de Sniper serie helemaal niets te maken. Een slechte aflevering van The A-team is beter dan dit.

Seagal heeft inderdaad een kleine rol. En in die rol mompelt ie alleen wat onverstaanbaars zo nu en dan. Dat zijn (dikke) kop op de poster staat is onzin.

Lekker overslaan en als het echt niet anders kan deze film benaderen als een komedie....

avatar van mcdaktari
Ik kan niet goed begrijpen dat dit soort films nog gemaakt worden. Je weet al dat het een hele zwake B-film zal zijn, want ik zie het niet gebeuren dat Seagal opeens een topfilm maakt.
Maar hoe dan ook , ik ga dit niet kijken.

avatar van Avatar65
Een van de betere Segal films....

avatar van Left4Dead
JdeB schreef:

Aha........... goedkoop liften op de franchise. Alles is goedkoop aan dit werk te noemen dus.
Nou was de Sniper franchise ook niet geweldig te noemen hoor, maar poten af van een ander zijn bedenksel graag. Zou graag zien dat Tom Berenger wraak neemt op dit gedoe.

Seagal samen met Fred Olen Ray naar de noordpool schieten en daar invriezen. Daarna wachten op toekomstige technologie die mogelijkheid biedt om ondermaats acteurs en regisseurs om te pimpen tot klassebakken.

Dus als je de trailer hebt bekeken, heb je de volledige rol van Seagal gezien? .
De trailer zegt overigens genoeg. Ik ben liefhebber van dit genre, maar ik ben bang als ik deze film ga zien dat deze 'liefhebberij' ineens voorbij is.

avatar van filmkul
Zwakke actiefilm, maar voor een Seagal, nog niet zo heel beroerd. Het verhaal is matig en wordt slordig uitgewerkt door Ray. De actiescenes zijn eentonig en simpel. Het acteerwerk is zwak, met een irritante rol voor Amoia. De aankleding is best aardig, de film ziet er verzorgt uit. 1.5/2.0

avatar van jffrfilms
Dat seagal op de cover staat is niet zo vreemd, als je als regisseur zo'n film maakt en je hebt seagal in je film zitten lijkt me een beetje dom als je hem niet zo neer zet , wat je je wel kan afvragen waarom je als regisseur seagal deze magere rol geeft en niet de rol van bv vic...

Ik ben seagal fan maar de laatste films zijn echt niet seagal waardig, waaronder deze..

Ik vind sowieso dat Steven de hoofdrolspeler moet zijn en als er 'justice' in voor komt is het meestal goed, dat is zijn ding

avatar van schumacher
Zijne vorige vind ik nog goed maar deze? Zucht. Nee dus.

avatar van Phantasm
Redelijke aktiefilm waarin niet al te veel gebeurt.

avatar van Gang_Star
Ach ja, marketing. Het komt niet als een grote verrassing dat Steven Seagal door de uitgever als hoofdpersoon werd gepromoot, terwijl hij maar een bijrol heeft. So be it, maar verder is de cast niet bepaald sterk, met onder meer Rob van Dam. Het verhaal is echt flinterdun en de film bevat maar weinig actiescènes, welke overigens nogal vrij standaard waren. De film is ook totaal niet spannend, waardoor de korte speelduur echter wel vrij slepend is. Misschien ook niet verwonderlijk dat ik uiteindelijk 3 pogingen nodig had om deze film af te kunnen kijken.

avatar van des1
Alleen al als je de poster ziet, moet je toch ter plekke kokken. Wat is die Seagal toch een e.kel van jewelste geworden. Wat Kelly LeBrock ooit in 'm zag, is me een raadsel.

avatar van Alexander1900
Ach, zo slecht vond ik het niet. De film kijkt prima weg. Steven Seagal heeft een kleine rol en doet vrijwel niks en heeft eigenlijk een overbodige rol.

Dale Dye een echte oorlogs held ,die had waaschijnlijk geen zin in z'n oude dag ,seagalheeft alle charmes verloren door dir soort bagger !! g