Bandyta (1997)

1 stem

Polen / Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Maciej Dejczer
met Til Schweiger, Polly Walker en Pete Postlethwaite

Als deel van het reclasseringsproces wordt de voormalige misdadiger Gerry Brutecki (Til Schweiger) naar een verwaarloosd weeshuis in Roemenië gestuurd. Daar trekt hij zich onverwacht het lot van de kinderen aan, maar ontmoet hij ook zijn liefde, de zuster Mara (Polly Walker). Als Gerry pogingen begint te ondernemen om het leven van de weeskinderen draaglijker te maken, komen er echter problemen op zijn weg. De directeur van het weeshuis (Pete Postlethwaite) is alleen maar op winst uit, die hij behaalt door de kinderen aan rijke mensen in West-Europa te verkopen.