Catacombs (2007)

Thriller / Horror

geregisseerd door Tomm Coker en David Elliot
met Shannyn Sossamon, Cabral Ibaka en Pink

Een jonge vrouw gaat samen met haar vrienden voor de eerste keer op reis naar het buitenland. Eenmaal in Parijs gaan ze naar een feestje, dat gehouden wordt in de Parijse ondergrondse catacomben van de 14de eeuw, waar de lichamen van 7 miljoen mensen opgeborgen zijn. Wanneer zij haar vrienden kwijtraakt en verdwaalt in het doolhof, krijgt ze het gevoel dat iets akeligs haar achtervolgt.

avatar van Movie-Chick
Wat een flop film!!!

Pink als actrice was idd niet om aan te zien.
Voor de rest een zeer matige horror met naar mijn mening wel mooi camerawerk en een redelijke creepy locatie en sfeer.
Deze film zal het in de videotheken vooral moeten hebben (of gehad hebben) van het opschrift 'Van de producers van Saw'...

Een 1.5

avatar van Freckles
Saaie Hollywood horror.

avatar van rep_robert
Wat een helse zit is deze film zeg, ondanks het leuke uitgangspunt en dus de leuke setting is de film totaal niet spannend en kan ik me nauwelijks concentreren op de film. Toch behoorlijk jammer voor een film die zich in donkere gangetjes afspeelt. Ook de killers zijn lachwekkend, een paar mongolen met een geitenmasker op
Beter geven ze die Pink ook een acteerverbod, haar rol sloeg weer helemaal nergens op en acteren kan ze al helemaal niet. Het camerawerk hielp de film ook totaal niet, die is compleet warrig, onoverzichtelijk en epilepsie opwekkend.

Behoorlijke boutfilm!! Ga zometeen definitief stemmen als de film is afgelopen, misschien dat het einde nog wat verrassends in petto heeft. Maar ik betwijfel dat ten zeerste!

edit: Haha, wat een achterlijk einde had de film. Alles blijkt in scene te zijn gezet a la The Game(1997) en kreeg je ook nog die achterlijke scheldkannonade die nergens op sloeg van Pink op het einde. Dat meisje in de hoofdrol doet dan ook weer zoiets achterlijks en slacht iedereen, inclusief haar zus af omdat ze staat te schelden.
Wat een buteinde, had het ook niet anders verwacht. De film is namelijk ook van zeer bedenkelijk niveau.

avatar van Dawn93
Redelijk goede film , Niet de beste die ik ooit heb gezien of de engste maarja keek hem toch in mijn eentje dus dat verhoofde de ''fear factor '' van de film toch ietsje. Kon de achterligende boodshap van het einde wel waarderen maar aan da andere kant zit je toch met zoon ontevreden gevoel omdat je hoopte dat ze de Antichrist eindelijk te pakken had . En hetzelfde geld voor het daadwerkelijke einde Ik had inidergeval wel iets van dat zal je leren haar zoiets te flikken , maar weer aan de andere kant stond je toch met je mond open dat ze ook daadwerkelijk zoiets deed. all bij al een redelijke film zeker de moeite om een keer gezien te hebben maar zal hem zeker niet kopen hou het dan bij huren of wachten tot ie weer een keer op tv komt .

avatar van matthijs_013
In tegenstelling tot velen, vond ik deze film zeer vermakelijk. Spannend wanneer het nodig was, maar gelukkig was er niet de hele tijd een 'enge sfeer'. Het grote minpunt was de onlogische reacties van Sossamon op bepaalde situaties.Neemt ze niet eerst even contact op voordat ze zomaar naar Parijs gaat naar aanleiding van een brief met een aantal woorden? Hoe lang heeft ze nou eigenlijk gerouwd om de dood van haar zus? Waarom vonden de mensen Sossamon een aanstelster terwijl ze 12 uur lang heeft gedacht achterna gezeten te worden?

Ik vond het einde geweldig! Verrassend, onvoorspelbaar en het brengt voldoening. En natuurlijk kan je onopgemerkt onder het bloed door de straten lopen. Only in Paris...

Gelukkig kon ik heel veel met een korreltje zout nemen, wat volgens mij ook de bedoeling was van de makers. Petje af voor de indrukwekkende cinematografie (vooral de scènes buiten de catacombes zijn naar mijn mening mooi geschoten).

avatar van rep_robert
Nouja, kreeg niet echt het korreltje zout gevoel hierbij. Je zegt het zelf ook al, het is zo onlogisch als de pest. Gaan ze het haar ook nog verwijten nadat ze een halve dag achterna is gezeten door gekken. Vind je het gek dat ze dan overstuur is, je hebt mensen bang maken voor de lol en je hebt dit..wat toch echt nergens op slaat.

avatar van LFCx8
De film gisteravond geziend op TV
maar kan iemand mij het einde vertellen snap t helemaal niet meer die film ?

verder vond ik t een vrij saaie film
met alleen gegil gegil ZAKLAMP en nog eens gegil

toch snap ik t einde niet

avatar van Al DeNiro
Aardige horror, zeker als je hem savond laat kijkt.

Het gevoel dat je niet weg kan uit die catacombs is best een huiveringwekkend idee.

Helemaal als je achterna wordt gezeten door iets.

Einde heb ik gemengde gevoelens bij. Dat ze gefopt is door vrienden van haar zusje is wel verassend, maar ook wel jammer. Al die angst was dus ongegrond.
Gelukkig wordt dat goed gemaakt als Sossamon hun afslacht als straf

avatar van rep_robert
Gelukkig wordt dat goedgemaakt? Freakin retarded man

avatar van John Lee Hooker
Prima film, ik vind 'm zo gek nog niet.

Shannyn acteert niet geweldig, maar wel gewoon prima. Ik kan het verhaal niet voorspelbaar noemen en ik was benieuwd steeds wat er ging gebeuren. Leuk, ze is verdwaald in een doolhof en moet de uitgang zoeken, daarbij zit er iets achter haar aan én ze komt iemand tegen die óók de uitgang kwijt is.

Je kunt het einde flauw vinden.. maar dat bederft de film toch niet vind ik. Verassend gewoon.

- 4 -

avatar van thunderball
Aardig origineel uitgangspunt om mensen door donkere ondergrondse gangen te laten rennen. Film bevat behoorlijk wat sfeer en zeker het eerste gedeelte is redelijk boeiend.

Charismatische hoofdrolspeelster weet spanning er nog aardig in te houden, totdat je beseft dat je net zo goed een paar minuten weg kunt gaan, je mist niets, daar er van een verhaal geen enkele spraken is.
Rolletje van Pink is vrij klein, maar ze is zoals gewoonlijk erg lekker en leuk om naar te kijken.

Zgd monster sucks big time, evenals de finale.

Een mager zesje, ofwel 3 sterren.

Gelukkig dat de paar recensies hier voor mij nog positief zijn want ik snap eigenlijk al die negatieve recensies niet.
Ik vind 'Catacombs' toch zeker zo slecht nog niet.
Een lekker grillig sfeertje al vrij in het begin, goeie muziek en broeierige beelden in de feesthal waar je bijna gedesorienteerd door raakt en natuurlijk de verstikkende sfeer in de catacomben.
Vooral het privefeestje buiten het grote feest in de catacomben en de mythe die dan verteld word geven aan dat er iets goed mis moet gaan later in de film.
Vanaf dat punt tot bijna het einde toe vind ik de spanning om te snijden, en ook het einde vind ik meer dan verassend.
'Catacombs' vind ik dan ook een film die mij behoorlijk verrast heeft.

avatar van Frenetic
Wat een flopfilm Helemaal in het donker, het verhaal sloeg nergens op, 1 van de slechtste films die ik ooit hebt gezien, heb de film ook niet afgekeken

avatar van lau12345
Wat een ongelovelijke ... film .

avatar van 606
Redelijke film maar zeker niet top ofzo.
Verhaal is zwak en acteren matig.
Spanning is oke en setting ook.

2,5 ster

avatar van total_confusion
Wat een vreselijke saaie langdradige bagger film is dit zeg. Zonde van je tijd!

avatar van John Lee Hooker
Jammer, deze film verdient echt een betere score.

avatar van Terror-Freaker
Wat een saaie film was dit. Er had meer ingezeten. Het enige leuke aan de film is het einde.

avatar van blurp194
Veel geren maar weinig horror. Einde wel weer verrassend - maar dat mag dan ook wel na zo'n saaie bedoening. Paar puntjes voor de originele locatie, Sossamon en haar mooie schoentjes.

avatar van eavymetal
De producers van de Saw reeks hebben volgens mij tijdens de productie van deze flop liggen te slapen.

avatar van Mrs.Congeniality
John Lee Hooker schreef:
Prima film, ik vind 'm zo gek nog niet.

- 4 -

goed gezegt!

avatar van MatthewBolts
De film op zich was REDELIJK
Maar voor de makers van saw ben ik enorm teleurgesteld !
Einde is wel goed uitgevonden, dit had ik niet verwacht.

avatar van john mcclane 2
redelijke horror film,het idee is lekker luguber,maar de uitwerking minder.
de geloop door z'n doolhof is ook niet alles.
je kunt je twijfels hebben over het einde,maar ik vond het onverwachts en dus verrassend.
eigenlijke 2 ster,maar door het einde 2.5

avatar van Ducksen
In het begin van de film leek het een slappe horrorfilm te gaan worden.
Setting was aardig, sfeertje redelijk, maar de hoofdpersonage kwam ontzettend hopeloos over zodat er vrij snel al geen sprake meer was van spanning. Wat ook mede kwam doordat de 'teisteraar' niet veel indruk op mij maakte.

Na lang gewacht te hebben, kreeg het toch nog een aangename wending. Met name de scenes met Henri veroorzaakten enigszins verwarring.
Ondanks de wending en de climax kon het tweede deel van de film de meubelen niet meer redden..

2.0

avatar van Gang_Star
Weinig verwacht van deze film, na het zien van het gemiddelde. Maar toch redelijk mee vermaakt. Om te beginnen was de setting zeer goed en zorgden de duistere donkere gangen voor extra sfeer. Ondanks dat er weinig gebeurde bleef ik toch geboeid kijken. Echter het belabberde einde stelde me teleur.

avatar van RuudC
Gaaaap

Weer zo'n horrorfilmpje waarvan iedere seconde voorspelbaar is. Het einde zag ik van mijlen ver aankomen. Catacombs heeft trouwens wel een tof einde. Als je de film ziet, snap je wel waarom. De film heeft een redelijke actrice in de hoofdrol en de locaties zouden al een voldoende waard kunnen zijn. Waarom de makers Victoria steeds weer door dezelfde twintig meter aan gangen laten rennen, is me een raadsel. Verder heb ik echt niks gezien dat de moeite waard is. Alles is al honderden keren eerder gedaan en vaak ook nog een stuk beter. Verspil je tijd niet aan deze brol.

avatar van Daan258
Erg saaie film waar nauwelijks iets in gebeurd.
100 min lang kijken naar een chick die probeert om uit de catacombe te komen.
zonde van me tijd.

avatar van Phantasm
Redelijke film met een zwak verhaal en veel geschreeuw. Eigenlijk kan ik het niet echt een horror noemen.