Blackbelt (1992)

Alternatieve titel: Black Belt

Actie

geregisseerd door Charles Philip Moore en Rick Jacobson
met Don Wilson, Deirdre Imershein en Matthias Hues

De film gaat over twee mannen die een vrouwelijke rockster willen doden. De ene is haar manager die gekend is bij de maffia en de ander is een martial arts expert met mentale problemen. Deze problemen houden verband met zijn moeder die stierf en hij denkt dat de zangeres zijn moeder kan vervangen. De zangeres roept de hulp in van ex-politieagent en martial arts expert Jack Dillon om haar te beschermen tegen de twee schurken.

Jaren 90 was het decennium van kickboksen en thaiboksen. We kennen heel veel films over. Allemaal standaard. Er zijn heel weinig vechtfilms bekend die goed zijn. Zulke film waren niet gewild bij volwassen mensen, alleen jonge kijkbuiskinderen, pubers en jongvolwassenen.

Deze film is zo een film, dat je toendertijd zei. Ach leuke kickass movie. Meer niet. Geen verhaal en tot nul acteerwerk. Gewoon volledig de mannen op de vuist jagen.

2* (was vroeger van van THE DRAGON )

avatar van dutchtuga
Tsja, typisch jaren '80. Alles is aanwezig om tot dat decennium te behoren en dat is in mijn boekje vaak al reden tot vermaak. Blackbelt wil op momenten ook lekker lomp en gewelddadig uit de hoek komen wat enkel een toevoeging is. Alleen jammer dat die Don Wilson zo weinig uitstraling heeft. Kan niet echt een film dragen.