• 8.348.341 stemmen

Geregisseerd door: Ellory Elkayem

Met onder meer: Thomas Calabro, Dean Stockwell en John Savage

Plot They Nest

"It's feeding time..."

Nadat dokter Ben Cahill tijdens een operatie helemaal verstijfd en gestresst raakt, besluit hij een paar maanden rust te nemen. Hij gaat naar een eilandje voor de kust van Maine, en komt in aanraking met niet al te gastvrije bewoners. Enige tijd later spoelt er een lichaam aan, waar zich kakkerlakken in hebben genesteld. Dr. Cahill onderzoekt het lichaam en probeert de bewoners ervan te overtuigen dat er groot gevaar dreigt, omdat het een dodelijk ras insecten betreft. Maar de bewoners, die al sceptisch tegenover de stedeling stonden, laten zich niet zomaar overtuigen.

imageimage

Dr. Benjamin Cahill

Sheriff Hobbs

Johnnie Skee

avatar van lorelei

lorelei

dit was echt een vieze film! gatver!

Ik moest echt kokhalzen op het laatst.

Ik geef hem geen 0,5 want hij was niet slecht ofzo, alleen goor!

dus toch voor de moeite 1,5*

avatar van ichi

ichi

lorelei schreef:

dit was echt een vieze film! gatver!

Ik moest echt kokhalzen op het laatst.

Ik geef hem geen 0,5 want hij was niet slecht ofzo, alleen goor!

dus toch voor de moeite 1,5*

Mmmmmmm, je maakt me nieuwsgierig dat je echt (echt waar?) moest kokhalzen is toch vrij positief. Maar es even huren dan, van de maker van Eight legged freaks.

avatar van yarakhasan

yarakhasan

Ik heb deze film thuis, makkelijke film best wel goor 2*

avatar van Tomaszz

Tomaszz

tis wel een vieze film, maar de special effects vind ik toch niet echt slecht

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Prima b-film met aardige acteerprestaties en redelijke speciale effecten. Het verhaaltje is niet meer dan de absolute standaard, maar dankzij de vlotte regie van Elkayem blijft het wel de hele tijd leuk.

2.5 sterren.

avatar van Albert S

Albert S

Lekker griezelig.

De acteerprestaties vond ik alleszins redelijk.

Leuke special effects.

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Deze film was echt alles behalve eng. De specialeffects waren ook tenenkrommend slecht. Maar goed ik hem me wel enigzins vermaakt 2.5/5

avatar van us_raider

us_raider

• 2034 berichten

De film vond ik niet echt goor, maar het was ook niet bepaald een lekkere film...;)
De meeste effects waren wel redelijk en het verhaal was ook wel leuk maar zeker niet meer dan dat. Iets te standaard, de toevalligheden vond ik stom en onrealistisch en er waren sowieso wel wat neppe dingen. Vb.:niemand kon de insecten van zich afslaan, maar dokter Cahill natuurlijk wel...:)
Met toevalligheden bedoel ik bijv. het eind, het gebeurd bij juist dag jongetje...;))]

Op zich wel leuk, maar niet echt eng of wat dan ook. 2,5*

avatar van xenne

xenne

tussendoorfilm die perfect aan m'n verwachtingen voldeed, hij was namelijk vermakelijk (ondanks het erg hoge clichégehalte). ik vond de cast wel leuk, het tempo zat goed en verder toch wel enkele erg leuke special effects, meer mag je niet verwachtingen van dergelijke insectenfilms. het plot was zwak, maar stoorde me niet ... had zo'n beetje het gevoel dat de makers zichzelf niet al te serieus namen, dat idee werd versterkt met de laatste 5 seconden vd film .... ik kijk al uit naar de sequel

avatar van us_raider

us_raider

• 2034 berichten

Spoiler xenne! En daarnaast zal dat er vast niet komen, kijk maar eens naar het jaartal...gewoon een horror-einde

avatar van xenne

xenne

us_raider schreef:

kvond het niet echt een spoiler maar om jou een plezier te doen heb ik het toch maar tussen spoilertags gezet ... en ik weet wel dat het er niet zal komen zenne, dat vond ik net het grappige eigenlijk (vandaar ook die knipoog)

avatar van R_D_C

R_D_C

best wel aardig.

veel beter dan marabunta.

De kakkerlakken zagen er goed uit en de film was soms gruwelijk.

avatar van pompoen

pompoen

Een re-make van the nest uit 1988, slechte poging.

avatar van NightWolf

NightWolf

Was één van de weinige films die ik vermakelijk vond bij de Cult Nights op vrijdag.

Alleen vond ik het einde zeer flauw, toevallig en bijna té simpel.

Toch nog 2.5*

avatar van Mescaline

Mescaline

Aardige horror.

Niet echt goed maar leuk om een keer gezien te hebben.

Goed voor een voldoende. 3 sterren.

avatar van ML Webdesign

ML Webdesign

Aparte film, leuk om eens te zien!

avatar van VictorKruger

VictorKruger

Wat een baggerfilm. Volgens mij hebben ze een blik B-soapacteurs los getrokken. Deze heeft mij geen moment kunnen boeien en was zo skecht dat het op moment gewoon grappig werd. Deze moeten we maar snel vergeten

confucius

Opgepeuzeld worden door Lieve Heer Beestjes! Of kakkerlakken? Wat maakt het verschil? Gaat dat zien, gaat dat zien (en kom van een koude douche terug).

Deze schitterende horror in belachelijkheden zal moeilijk te overtreffen zijn, alhoewel ! Amerika! Vanaf het begin tot halverwege - er was nog niks bijzonders gebeurt - heb ik me zitten ergeren. Daarna ... sloeg de terror toe, het angstzweet stond in mijn schoenen(!) mijn aderen slipte dicht en mijn adem stokte. Mijn hele lichaam riep om hulp en zo sleepte ik mij naar de aan/uit toets van mijn dvd player, net op tijd alvorens ik in een diepe coma viel.

Geef deze film maar aan de kakkerlakken te vreten, ´t zijn allesvreters (in deze film). Geen ster, wat had je gedacht.

"Je bent geen mens zonder kakkerlakken om je heen."

Confcius de jongere.

avatar van otherfool

otherfool

Confucius, ik snap niks van je bericht, maar gelijk heb je.

avatar van otherfool

otherfool

Oftewel een bijzonder matige, wat zeg ik, barslechte horrorfilm dat van het enige goede (de locatie) zelfs niet weet te profiteren. 0,5*.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Oeps.

Was dit pulpje al weer bijna vergeten. Werd helaas door een ander misbaksel getriggerd en shit, herinnering. Die kunnen zoet zijn, maar deze is zuur.

Want dit belachelijke werkje heeft toentertijd een erg negatieve indruk op mij achter gelaten. Dit ligt nog niet eens zo zeer aan Dr. Melrose. De B-acteur heeft volgens mij twee keer in een echte bioscoop-productie een bijrolletje gehad, waarvan Exterminator 2 de beroemdste is.

Het vervelendste van deze TV-productie en remake is dat het verhaaltje heel erg voorspelbaar is, en amper spanning weet te creëeren. En dat is jammer. Want de beestjes zien er misschien belachelijk uit, ze doen weinig onder voor die andere CGI-reut van The Thaw.

Watte, The Thaw? Yeps.. Dat was het filmpje dat me triggerde. Of eigenlijk was het één van de commentaren op MovieMeter waarin dit product werd genoemd. Het kan vreemd lopen. Deze wilde ik namelijk ook zó graag vergeten.

Slecht.

avatar van Boeikens

Boeikens

Vrij ondermaatse en spanningsloze insectenhorror. Nu ja horror...

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Behoorlijk.

Goedkoop en weinig spectaculair en/of hoogstaand is het zeer zeker, en toch vind ik They Nest iets hebben. De makers lijken het toch allemaal niet serieus genomen te hebben, de beestjes zijn op die manier best leuk en de slachtoffers dom genoeg.

Het acteerwerk is verder ook niet al te belabberd, het sfeertje is donker genoeg en de ‘horror’ uiteindelijk ook vettig genoeg.

avatar van feyenoordfan01

feyenoordfan01

grappig filmpje met redelijke effecten, hier en daar lekker ranzig

3.0