Jeanne Eagels (1957)

geregisseerd door George Sidney
met Kim Novak, Jeff Chandler en Charles Drake

Jeanne Eagels (Kim Novak) doet mee aan een schoonheidswedstrijd maar weet niet de eerste plaats te bemachtigen. Toch heeft zij indruk gemaakt op de organisator, Sal Satori (Jeff Chandler), die haar een baantje aanbiedt als danseresje in zijn kermisgezelschap. Het is echter Jeanne's droom om een echte actrice te worden.

Prachtige posse van een van de mooiste vrouwen ooit.

avatar van matthijs_013
De film komt langzaam op gang en werkt in rustige tempo naar het geweldige tweede deel. Kim Novak, inderdaad een van de mooiste vrouwen ooit, speelt hierin de sterren van de hemel. Ondergewaardeerde film met een indrukwekkend einde.