• 8.480.895 stemmen

Merlin (1998)

Avontuur / Fantasy | 182 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 182 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Steve Barron

Met onder meer: Sam Neill, Helena Bonham Carter, Rutger Hauer

Plot Merlin

Mab, de duivelse heks en koningin van de duisternis heeft snode plannen met de wereld en hiervoor heeft zij een krachtig persoon nodig om het leger van het kwaad te leiden. Met behulp van magie krijgt ze het voor elkaar om een half mens, half onsterfelijke te creëren, 'Merlin'. Na verloop van tijd groeit Merlin op tot een krachtige tovenaar en hij ziet in dat wat hij doet verkeerd is. Hij weigert om haar nog te helpen en dit leidt tot een felle oorlog tussen de twee. Zo zien we hem eens in de zoveel tijd verschillende legendes tegenkomen zoals 'The Lady of the Lake', de heilige Graal, de stad Camelot en koning Arthur.

avatar van RedDevil

RedDevil

Erg goed verzorgde mini-serie(film) met sterke vertolkingen van Sam Neill, Helena Bonham Carter, Miranda Richardson en een serieuze Martin Short. Let ook op onze eigen Rutger Hauer die ook nog even voorbijkomt.

avatar van Jordy

Jordy

voor iedereen mini-series gaat toevoegen...

volgens imdb is het een tv-film, geen mini-serie

avatar van neo

neo

dit is een goeie tv-film.misschien een tikkeltje te lang,maar net als alle andere films met merlin zijn altijd wel boeiend.3.5 sterren

avatar van KwaaK

KwaaK

Ik vind de film best goed, maar het is heel jammer dat ze veel uit het boek weg gelaten hebben of hebben veranderd.

avatar van pitchfork

pitchfork

Heel goeie tvfilm wat mij betreft. Had het boek nog nooit gelezen, maar deze film heeft me geholpen wat meer van de legende te begrijpen.

Decors, kleding, special effects: allemaal dik in orde

Bonham Carter is trouwens een lekker stuk en ze kan acteren ook.

nog van datte aub

avatar van Wouter

Wouter

Jordy schreef:

voor iedereen mini-series gaat toevoegen...

volgens imdb is het een tv-film, geen mini-serie

Alhoewel die nvolgens mij ongelijk hebben....

avatar van Diesel

Diesel

IMDB zegt:

Runtime: 182 min / 60 min (3 episodes)

avatar van Tomsen

Tomsen

Ik vond dit zo'n mooie film, één van mijn lievelings films!

avatar van Knarf Kenobi

Knarf Kenobi

Mooie mini-serie(dus geen tv-film), goed verzorgd, sterke vertolking van Sam Neill en gewoon zeer leuk om naar te kijken! (geinig dat Rutger Hauer er ook nog in meedoet)

Echt een aanrader.

avatar van Flipman

Flipman

De special effects waren wat minder, maar de vertelwijze maken de Film 'n Vier waard. De sets waren ook erg mooi.

avatar van Flipman

Flipman

En ik ben de acteerprerstaties helemaal vergeten, daar was, voor zover ik me kan herinneren, ook niks mis mee !

avatar van zjandannybob

zjandannybob

geweldige film, heeft me constant kunnen boeien. zelde zo'n lange film gezien die echt leuk bleef. behalve lord of the rings triology dan;).

toppertje zeker leuk om een keer te kijken.

avatar van *eef

*eef

Een hele mooie film met mooie plaatsen en effecten. heel mooi gemaakt. Maar het is geen film voor als je even snel een filmpje wilt kijken!

avatar van Blood Duster

Blood Duster

Hele mooie film. Weet over de gehele lengte te boeien.

avatar van Niriath

Niriath

Prachtige film! Sam Neill speelt super en ook isabella rosselini speelt fantastisch!

avatar van Zuzuu

Zuzuu

Hele leuke film. Acteerprestaties zijn goed, alleen vond ik dat de boze heks niet kon acteren met haar mooie stem

avatar van Lilyroos

Lilyroos

Lang geleden dat ik hem heb gezien. Ik vond dit altijd al een mooie film. Vooral Helena Bonham Carter wist me te bekoren. En dat schele dochtertje, of was dat niet haar dochter.

avatar van keoma

keoma

heel goede miniserie zit heel goed ineen echte aanrader

avatar van Zuzuu

Zuzuu

Lilyroos schreef:

Dat was zij zelf, alleen toen ze klein was. Is het dan zo lang geleden!?

avatar van MarcieMarc

MarcieMarc

Deel 1 subliem..deel 2 knudde

avatar van DragQueen

DragQueen

Een goed verzorgde fantasyfilm, met prima decors en aardige special effects. het verhaal is mooi, en heeft hier een goede uitwerking gekregen. de film wist mij te boeien, en bleef interessant. al vond ik de film een tikkeltje te lang. verder is de cast erg goed ingevuld. sam neill acteert goed, en de overige rollen zoals die van de heks, worden vermakelijk gebracht. ook is het leuk om onze eigen rutger hauer nog even te zien. een mooie uitvoering van dit bekende verhaal. ik geef hem 3,5 sterren.

avatar van kamikaza_87

kamikaza_87

mooie film goeie decors leuke acteurs

de beschrijving hier klopt niet helemaal maeb is niet kwaadaardig maar wil de mensen terug brengen naar de tijd van voor de romeinen maar verder een goeie film

avatar van mrron

mrron

Van dit soort films hou ik van!

avatar van 2009

2009

Inderdaad "Helena Bonham Carter is trouwens een lekker stuk" zoals een eerdere commentator al zegt. Heel erg lekker zelfs en ze maakt de film nog enigszins de moeite. Niet van het tot het einde toe uitkijken, daar heb ik nu al spijt van. Een lange zit en wat achterblijft is de indruk van een simpel verhaaltje, niet te vergelijken met wat je in gedachten hebt wanneer je aan de legende van Koning Arthur en de ridders van de ronde tafel denkt.

Bah, bah.

avatar van Jarno K

Jarno K

.........................???????????????????????????????

klopt dit gemmiddelde echt??????????? of is de gemiddelde leeftijd van de stemmers 12 of lager?

Kan er nog slechter geacteerd worden, naar mijn mening wordt er in nederlandse soaps nog beter geacteerd dan hier!!

En dan ook nog de kleding keuze.. deze lijkt mij eerder uit een romeinse film dan uit een "brits middeleeuwse"

avatar van JustMarc

JustMarc

gewoon leuke miniserie. niet te veel van verwachten. kijkt gewoon lekker weg.

avatar van Daenelia

Daenelia

Jarno K schreef:

.........................???????????????????????????????

Arthur leefde ook in 500. Niet in de middeleeuwen.