Tototruffa '62 (1961)

Italië

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Totò, Nino Taranto en Estella Blain

Diana zit op een exclusieve, particuliere school omdat haar vader Antonio nooit thuis is. Hij is diplomaat en moet daarom voortdurend op reis zijn, althans dat doet hij Diana geloven. In feite moet Antonio zwoegen om de dure school van zijn dochter te kunnen blijven betalen. Helaas is hij daarvoor genoodzaakt af en toe de wet te overtreden, totdat hij wordt gearresteerd door commissaris Malvasia, een vroegere schoolvriend.

Erg leuke film die eigenlijk bestaat uit kleine losse verhaaltjes (totò's oplichtingpraktijken) aan elkaar gehouden door een rode draad, namelijk zijn dochter die in een Vrouwelijk College zit.

Zijn oplichtingspraktijken hebben als doel het lesgeld te betalen om zijn dochter studerende te houden. Een aantal van zijn pogingen zijn echt hilarisch zoals Het proberen te verkopen van de Trevi-fontein aan een toerist door zich voor te doen als de eigenaar