Furnace (2006)

Horror

geregisseerd door William Butler
met Michael Paré, Victoria Hester en Tom Sizemore

Een detective begint langzaam maar zeker geobsedeerd te worden door een partij vreemde zelfmoorden, die allemaal plaatsvinden in de verwaarloosde Blackgate gevangenis. Het duurt echter niet lang voordat hij ontdekt dat het niet om zelfmoorden, maar om moorden gaat. Moorden, die gepleegd worden door een kwaadaardige geest.

avatar van _Daan_
Lijkt mij een leuke horror.. afwachten maar.

avatar van _Daan_
Net gezien! wel een aardige film niet echt super spannend maar toch erg leuk om naar te kijken.

deze film is gebaseerd op ware feiten!!!

Vond het meer een thtiller dan een horror maar was inderdaad wel aardig.

Zou op ware feiten zijn gebasseerd?Op de aftiteling staat aan het eind dat het fictie is.

avatar van pampie
wat Gringo zegt klopt wel. beetje wazig

wauw echt wel slecht..... kunnen ze hier echt geld mee verdienen ???

avatar van Boeikens
Een slappe spookfilm. Ben halverwege in slaap gevallen en heb hem dan toch opnieuw verder gekeken. Had me beter de moeite gespaard!
Als ik hem als horror moet beoordelen verliest hij zijn punten vanwege de ontbrekende spanning en gore. Enkel het acteerwerk en de sfeer valllen nog mee.

avatar van AsianFreak
_Daan_ schreef:
Lijkt mij een leuke horror.. afwachten maar.

Hoe kan jij nu al punten geven voor een film, die je nog niet eens hebt/had gezien? Is het niet wat logischer als je eerst es de film kijkt en dan de punten?

avatar van code9
Zeer zwakke en totaal overbodige horrorfilm, niet in het minst door de ongeïnspireerde, slappe acteerprestaties. Vooral de toch al weinig charismatische hoofdrolspeler Paré maakt er een potje van.

Van seconde tot seconde is Furnace een aaneenschakeling van scènes die vrijwel rechtstreeks uit andere (veel betere) horrorfilms zijn gekopieerd. De enge meisjesgeest, de oven, de bizar bedoelde moorden... wat een onvoorstelbare hoop dramacliché's.

Nergens spannend, nergens overtuigend, en zó voorspelbaar. Overslaan is het beste wat je met dit rommelwerkje kunt doen.

avatar van guylopez93
vermakelijke horror
de film heeft best wel een creepy sfeer en de special effects zijn ook wel goed gedaan. Verder waren de acteerprestaties ook wel in orde en was het einde ook wel verrassend

avatar van JerryL
Ik heb hem zojuist gezien, en vind de film nog niet zo onaardig.

De acteerprestaties zijn hier en daar wat aan de slappe kant, maar hier en daar ook weer in orde.
Als je van horrorfilms houd is dit een middenmootje. Als je niet van horrorfilms houd dan zul je deze film eerder slecht dan vermakelijk vinden.

Houd je van horror? Dan kan deze film je best vermaken, maar je zult hem niet plaatsen tussen The Grudge of Saw, eerder tussen Black Sheep (2006) (wat meer een komedie is) en Boo (2005).

De special effects zijn nog net voldoende, soms ziet het er wel goed uit, maar over het algemeen komt het wat low-budget over.

Zeer matige film. Het verhaal kan me op zich nog wel boeien, de special effects zijn niet echt geweldig, en het acteerwerk is ronduit slecht.

avatar van Gang_Star
Het leukste aan deze film was zo ongeveer nog de sfeer, op gebied van horror viel het tegen. Acteerwerk was zwak.