• 8.344.278 stemmen

Genre: Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / België / Nederland

Geregisseerd door: Dominique Deruddere

Met onder meer: Pete Postlethwaite, Antonie Kamerling en Géraldine Pailhas

IMDb beoordeling: 5,8 (635)

Releasedatum: 24 november 1994

Plot Suite 16

De invalide Glover vraagt Chris om zijn erotische fantasieën te laten uitkomen. Chris gaat, in ruil voor veel geld, op het aanbod in en duikt in suite 16 met een vrouw het bed in terwijl Glover toekijkt. Maar dan gaat er iets gruwelijk mis.

avatar van Ralfke

Ralfke

• 1994 stemmen

Niet bepaald boeiend te noemen en ik snap nog steeds niet waarom de heer Kamerling nog gevraagd wordt voor rollen in speelfilms. Die jongen is het GTST-niveau mijns inziens nimmer ontstegen! **.

Inderdaad Ralfke

Ik heb nog geen één goeie rol van de beste man gezien. Waardeloos acteur imho.

FisherKing

Ik heb me deze keer niet aan Kamerling gestoord (hoewel ie ook niet echt schittert). Maar vond deze film erg interessant, met aardige thema's en heb geboeid gekeken. Pete Postlethwaite vond ik erg sterk spelen.

En in het begin van de film het film-debuut van Dirk Roofthooft. (Die ik de laatste tijd veel in films en series zie)

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

FisherKing schreef:

En in het begin van de film het film-debuut van Dirk Roofthooft.

schitterend acteur ...

Tonyvdb schreef:

schitterend acteur ...

Helemaal mee eens. Schitterde in Terug naar Oosterdonk en ook in Magonia. En ook in Any way the wind blows (weliswaar wat schmierend)

avatar van Quido

Quido

Als thriller mag ik toch zeggen dat de film mislukt is. Wel is het een interessant psychologisch verhaal met een interessant personage dat sterk neer wordt gezet door Pete Postlethwaite. De film is hier en daar wat voorspelbaar, zlefs het einde van de film. Toch heb ik me niet verveeld tijdens het kijken. 2.5*

Quido schreef:

Als thriller mag ik toch zeggen dat de film mislukt is.

Ik zie de film niet als thriller, maar als drama. En in dat drama zag ik een hoop fascinerende dingen.

avatar van Quido

Quido

Het is ook een boeiende film, maar als als classificatie thriller is gegeven dan is de film niet veel. Het personage Glover is zeer interessant en duister, hij maakte voor mij de film boeiend. Maar nogmaals als thriller stelde het niet veel voor.

avatar van neo

neo (crew films)

Vond het ook op dramatisch vlak niet al te best. Het had een zekere potentie, maar ja.

otherfool

Wellicht de slechtste film ooit gemaakt. De film was nog vervelender dan alle slechte karaktereigenschappen van de karakters opgeteld. Kamerling zet zijn slechtste rol tot dit moment neer (en oh mensen, dat wil wat zeggen) en Postlethwaite... tja... wat *doet* die man in vredesnaam in deze film?

0,5*.

Eh, Acteren ?

otherfool

Oh is dat zo? Ik dacht dat hij zich uit ellende in een stoel liet zakken en na het lezen van het script zich te vermoeid voelde er weer uit te komen... en Deruddere maar draaien. Serieus, de man heeft zoveel moois gemaakt, dit is toch een vlek op z'n CV... Zou hij nog wel eens badend in het zweet wakker worden met Kamerling op z'n netvlies?

FisherKing

Overdrijven is ook een kunst.....

otherfool

Tja, ik vind het overdreven dit een fascinerend drama te noemen

avatar van neo

neo (crew films)

Bepaalde gegevens hiervan zijn wel fascinerend, maar niet goed uitgewerkt naar mijn idee. Het kan zijn dat iemand anders dat wel vindt, maar ook beetje verblind is door het onderwerp op zichzelf als iets intrigerends. Denk dat bij sommige kan meespelen. Of denk ik nu te moeilijk?

avatar van MarkFish

MarkFish

Het lijkt me logisch dat je een film eerder goed, of in ieder geval vermakelijker, vindt als het onderwerp je aanstaat/ligt.

avatar van FunkStar

FunkStar

Is deze film op DVD verkrijgbaar?