Woezel & Pip op Zoek naar de Sloddervos! (2016)

Alternatieve titels: Woezel en Pip op Zoek naar de Sloddervos | Woezel & Pip: De Film

Nederland
Animatie / Familie

geregisseerd door Patrick Raats
met de stemmen van Rijk Aardse, Munaycha Draaibas en Johnny de Mol

Het is bijna groot feest in de Tovertuin, want de Wijze Varen wordt alweer een fraai jaar ouder. Woezel & Pip krijgen de belangrijke taak om het grote verjaardagscadeau te verstoppen, totdat de grote dag daar is. Tante Perenboom kondigt aan dat er een hele speciale gast komt logeren: het schattige neefje Charlie. Al snel ontdekken Woezel & Pip dat het cadeau en hun spullen zijn verdwenen! Wie heeft dat gedaan? De Wijze Varen weet het antwoord, maar of de vriendjes daar zo blij mee zijn? Woezel & Pip, Buurpoes, Molletje, Vlindertje en Charlie gaan in dit spannende avontuur op zoek naar de gevaarlijke indringer.

Vanaf 20 januari 2016 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

ohjee

Haha
Populair bij je kinderen ofzo?

Jordy (admin)
Ja daar moet ik heen, ben ik bang

Jordy (admin)
Begint wat saai, later juist weer wat te donker en spannend voor mijn 3-jarige. Ik miste ook de muziek, wat bekende liedjes in het begin had de film goed gedaan.

avatar van huiguh
pffff, ook weer overleefd. Zelfs voor mijn zoontje van 3 jaar was dit wel erg saai...

avatar van top030
Zelfs mijn kinderen 2 en 4 waren er na een kwartier wel zat van. Hou het bij tv... Leuk genoeg

Wat vreemd deze reacties hierboven. Ben net geweest met mijn zoontjes 5 en zelfs van 7. Ze vonden het allebei fantastisch, trouwens ik ook. Na afloop niets dan plezier en blije koppies.

Misschien maakt de leeftijd wat uit? Als ik de andere reacties zo lees dan zijn die kinderen een flink stukje jonger. Ik geloof niet dat mijn dochter van drie de spanningsboog al heeft om 70 minuten te blijven zitten, en dat bevalt me in dit geval denk ik prima.

Gijs2
Mijn dochter vond het geweldig. Maar het is voor de ouders een hele lange en saaie film.

Een film als Spongebob of Minions lukt dit bijvoorbeeld wel. Namelijk een kinderfilm maken die ook grappig is voor volwassenen. Monsters en co, buurman en buurman enz. Kinderen hebben dit niet door. Die vinden de bioscoop al een hele ervaring.

Maar goede schrijvers kunnen een verhaal neerzetten die voor de kinderen leuk is en voor de ouders valt er dan soms ook wat te lachen.

Deze film heeft dit totaal niet. Het is gewoon een lange uitgerekte tv aflevering in de bios. Een 2 omdat mijn dochter het leuk vond.

Vandaag samen met mijn dochter van 2,5 geweest. Ze heeft zich prima vermaakt maar dit kwam meer omdat ze voor het eerst in de bioscoop was dan door de film. Erg magere/saaie film en ook helaas geen liedjes aanwezig in de film. Voor mij 2 sterren en dan ben ik nog positief.

avatar van psychopath

avatar van TheLionKingFan
psychopath schreef:
Snap niet dat die tekenfilms er zo slecht uit zien tegenwoordig

Ja, want Inside Out, Minions en The Good Dinosaur waren ook zo lelijk?
Dit is gewoon de stijl van deze film. Of je het mooi vindt is compleet subjectief natuurlijk.

avatar van Donkerwoud
psychopath schreef:
Snap niet dat die tekenfilms er zo slecht uit zien tegenwoordig

Je weet dat de doelgroep 2- tot 6-jarigen is? Die zien de wereld net wat anders dan jij en ik.

Bah, wat een stomme film. Saai, langdradig en een flinterdunne verhaallijn. Zoals hierboven iemand al schrijft: goede kinderfilms zijn ook voor volwassenen leuk.

Woezel en Pip spreken dan ook nog een Randstedelijk dialect, geen idee wat het is: Leids of Utrechts ofzo. Logeren wordt uitgesproken als leauwzjere en ga zo maar door.

Niet heengaan.

avatar van Baggerman
Ik had nooit verwacht ooit bij deze film een stem neer te zetten, maar vanwege mijn logerende nichtjes heb ik deze film moeten bekijken. Zij hebben de film ademloos uitgekeken, dus een voldoende is wel op zijn plaats. Voor volwassenen is de film inderdaad niet aan te bevelen. Dit is nu typisch zo'n film die te laag wordt gewaardeerd omdat degenen die de film hier waarderen niet de doelgroep zijn waarvoor de film is bedoeld. Mij lijkt de film voor kleine kinderen spannend genoeg zonder dat ze meteen drie nachten niet meer kunnen slapen omdat het eigenlijk te eng voor ze is.

annac1 schreef:

Goede kinderfilms zijn vooral voor kinderen leuk. Dat zou de enige maatstaf voor deze film moeten zijn. Deze film is duidelijk bedoeld voor de allerkleinsten, dus geen wonder dat deze film voor volwassenen geen uitdaging is. Dat is de definitie van kinderachtig. Als je in je uitspraak 'films' vervangt met 'speelgoederen', dan wordt het toch ook een beetje vreemde uitspraak?