• 8.262.136 stemmen

She-Devil (1989)

Komedie | 99 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Susan Seidelman

Met onder meer: Meryl Streep, Roseanne Barr en Ed Begley Jr.

Releasedatum: 27 april 1990

Plot She-Devil

"The story of the greatest evil ever known to man... His ex-wife."

Bob (Ed Begley Jr.) is getrouwd met de foei-lelijke Ruth (Roseanne), maar krijgt een relatie met de bekende en mooie schrijfster Mary Fisher (Meryl Streep). Als Ruth achter zijn overspel komt verzint ze een gedetailleerd plan om wraak te nemen.

imageimageimageimageimage

avatar van Judith

Judith

Het boek is beter...

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

De serie was zo verschrikkelijk veel beter, ze hebben getracht teveel in de film te proppen waardoor niets meer werkt.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20232 berichten

Wordt hier wel extreem ondergewaardeerd. Geen geslaagde film. Maar een van de 100 slechtste ooit?

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Jak, deze heb ik ooit eens op een regenachtige zondagmiddag zitten kijken ... nietomdoorheentekomen.

1 ster

avatar van U-96

U-96

Zo slecht is ie nou ook weer niet.***

avatar van John Doe

John Doe

Zeker niet, het idee dat iemand een lijst maakt om systematisch keiharde wraak te nemen is erg goed, leukere lijst dan bij Kill Bill ook. (Kill Bill is wel beter daarniet van). ***

Boy28

Vond het wel leuk in elkaar gezet.

avatar van danuz

danuz

Niet leuk, misschien heel (héél) klein beetje. Niet grappig, 1,5*

avatar van De GeuS

De GeuS

Alleen die dikke wrat was al te smerig....

avatar van Tun-89

Tun-89

Ik vond deze film eigenlijk toch wel een beetje leuk, want het had wel iets van de realiteit. Die man die ging met een rijke vrouw maar op het laatst mist hij toch de egte liefde en wil ie toch maar z'n gewone gezinetje en vrouw. en ik denk ook dat elke vrouw zo iets zou willen doen bij de vrouw waar je man mee vreemdgaat.

wel leuke film

avatar van Wouter

Wouter

Tun-89 schreef:

Ik vond deze film eigenlijk tog wel een beetje leuk, want het had wel iets van de realitijt. Die man die ging met een rijke vrouw maar op het laats mist hij tog de egte liefde en wilt die tog ma z'n gewone gezinetje en vrouw. en ik denk ook dat elke vrouw zo iets zou willen doen bij de vrouw waar je man mee vreemdgaat.

wel leuke filmm

Realitijt? Egte?

Kom op zeg.

avatar van Tun-89

Tun-89

ja, mannen gaan tog vaak vreemd, nou kijk hoe gelukkig je er van word.. en wat het doet met je gezin enzo. ja voor de rest is het niet egt werkelijk nee

avatar van flipsen

flipsen

Ik heb laatst een tijdspanne van een paar uur in een huiskamer moeten doorbrengen waar dit filmpje op stond. Dit is gewoon zulk overdreven gedoe. Het verhaaltje en de grappen worden je gewoon de strot ingeduwd door het ontbreken van ook maar enige subtiliteit en daarom is de film ook gewoon compleet niet grappig meer. bah!

ik sympathiseerde nog het meest met die kerel (dat was niet bedoeling, want het ideaalbeeld "man, vrouw, kinderen huisje boompje beestje" werd door de makers aangehangen), geen wonder dat je het buiten de deur wil doen als je zo'n vrouw hebt.

De volle 0.5* , maar dat is logisch natuurlijk.

avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

We hebben het boek gelezen voor Engels, wat een k*t boek, had graag de film willen zien, maar helaas gemist. Maar met Meryl Streep en Roseanne kan het niet veel beter zijn...

avatar van Moviestar

Moviestar

Dat ik hier nog een 2,5 voor gegeven heb, verschrikkelijk, totaal niet leuk, ik was er vast niet bij toen met mijn gedachten.

avatar van BenicioDelToro

BenicioDelToro

Ik heb echt wel slechtere films dan deze gezien.

Betere ook trouwens!

Maar goed, zo slecht als sommige mensen op dit forum doen voorkomen vind ik hem niet.

avatar van jerrydeboo

jerrydeboo

Leuke film

We zijn gek op foute films en dit is er ook zo een leuk!!!

We zoeken hem nog voor onze collectie weet iemand waar we hem, kunnen krijgen en of hij op dvd is.

Groeten Jerry en Natalie

avatar van Flipman

Flipman

Ik wist niet dat deze film zo slecht zou moeten zijn. Ik heb hem wel een paar keer gezien, lang geleden, en toen vond ik hem leuk. Ik hou het op een tweeënhalf, want wie weet vind ik hem nu wel verschrikkelijk. Af en toe zie ik die serie Roseanne op TV, en ik vind dat mens zelf wel een beetje irritant, eigenlijk.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik vind dit een redelijk geslaagde film.

Niks op tegen om donderdag te bekijken.

3.5*** voor nu

avatar van nightbreed

nightbreed

Lang geleden gezien en ik vond het een leuk filmpje hoor

"I Hate Mary Fisher "

avatar van Sunday

Sunday

Leuke film. Met 2.0 veel te laag gewaardeerd.

avatar van LisetteR

LisetteR

Haha, heel komisch, niets mis mee

avatar van DeCol

DeCol

Net even Roseanne gekeken op tv en moest denken aan een film waar ze ooit in speelde. Deze dus! Zo ver ik me kan herinneren was She-Devil geen onaardige film. Roseanne speelde wel leuk met haar afschuwelijke wrat. 2,03* is overigens een te laag gemiddelde!

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik zie nu dat dit Roseanne is uit de serie. Ik vond haar hier beter aangezien ze in de serie maar irritant is. Al herriner ik me hier niet echt veel van. Mischien een keertje herzien dan maar...

avatar van Moi1973

Moi1973

Deze film vond ik de eerste keer al leuk. Meryl Streep speelt hier zo geweldig de hysterische verwende dame. Vooral die scene bij die wasmachine. Behalve grappig ook zo lekker herkenbaar. Soms zit alles ZO tegen. Van mij had ze meer van die soort film mogen maken.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Heeft wel wat. Ik word niet gauw allergisch van dit soort filmpjes. Meryl Streep is natuurlijk een erg goede actrice. Ik vond de rol ook wel bij haar passen. Van Roseanne ben ik geen fan maar ook hier deed ze het aardig. Typische film met laag gemiddelde die best leuk is. Krijgt een 3,5.

avatar van Norma

Norma

Ik heb het altijd wel een aardige komedie gevonden, vreselijk over- the-top natuurlijk, maar dat maakt hem nou juist wel leuk.

Het roze huis, de gladde butler (verhip daar heb je "Cruz"!) de neurotische Streep, en een vreselijk lelijke Rosanne die systematisch het leven van de overspelige tortelduifjes ruïneert; ja, ik vond het wel grappig.

avatar van BBC

BBC

In de zesde was het bij engels verplicht om she-devil te lezen, en uiteraard heb ik dat dan ook braaf gedaan. Ik vond het verhaal toen best oké, vergeleken met de andere lectuur. Ik heb dus ook vrijwel niets aan te merken op de film wat het verhaal betreft.

Ook Meryl Steep deed het wel leuk.

Maar de negativiteit zit hem vooral in het overdreven karakter van de film. Ik ben daar persoonlijk geen fan van, en heb het tot dusver nog geen een keer weten te waarderen. Ook bij She-Devil was het een doorn in het oog om te kijken naar de overdreven zinnen en personages, waar ik bewust en onbewust een vergelijking maakte met het boek.

Maarja, af en toe wel moeten lachen heeft ook zijn pluspunten natuurlijk!

avatar van lijkesnijer

lijkesnijer

Fantastisch boek met geweldige schrijfstijl.. helaas blijft daar in de film helemaal niets van over. Zelfs Meryl Streep kan daar weinig aan veranderen. Ontzettend flauw, en vooral heel jammer dat het geniale einde van het boek volledig genegeerd wordt..

kappeuter (crew films)

Luchtig 80s vermaak.

Over-the-top inderdaad. Naar het einde toe schiet de film daarin in door, maar ik vind het toch zeker een leuke film.

Een a-typische rol voor Meryl Streep. Ik vind dat vooral Roseanne Barr het erg leuk doet.

Toch wel wat ondergewaardeerd, al snap ik wel dat zo'n over-the-top film niet ieders kop thee is.

avatar van missl

missl

Over the top maar best geinig.