Old Bones of the River (1938)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Marcel Varnel
met Will Hay, Moore Marriott en Graham Moffatt

Professor Benjamin Tibbetts (Will Hay) is aangesloten bij het "Instituut voor Lering en Welvaart ter Bekering van Heidenen". Hoewel hij niet echt geschikt is voor deze taak, vertrekt Tibbetts naar Afrika om de inboorlingen aldaar te onderwijzen. Bij aankomst is hij nog bezig om zich de inlandse taal eigen te maken door middel van lessen op grammofoonplaten. Al snel wordt de arme professor het slachtoffer van een sluwe inheemse prins die een illegale distilleerderij voor gin beheert.

avatar van Roger Thornhill
Kuifje, pardon, Will Hay in Afrika. Niet onaardig en met een redelijk tempo, en als hij samenwerkt met "old codger Harbottle" (Marriott) en "fat boy Albert" (Moffatt) zitten er altijd grappige scènes in. Niet z'n beste, en zeker niet de film om mee te beginnen als je Will Hay nog moet ontdekken.