Sommer vorm Balkon (2005)

Duitsland

geregisseerd door Andreas Dresen
met Inka Friedrich, Nadja Uhl en Andreas Schmidt

De twee vriendinnen Nike en Katrin zijn het over één ding in ieder geval eens: ze maken altijd de verkeerde keuzes. Nike werkt in de drukte van de thuiszorg terwijl Katrin van de ene naar de andere baan hobbelt. Dan is er opeens trucker Ronald, die letterlijk in Nike's leven binnenrijdt.

Leuk spel, goede acteurs, beetje humor, goede film!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Had niet veel verwacht van deze film, maar het bleek een grote meevaller tezijn!
Heb de dvd in duitsland puur op de gok gekocht en met engele ondertiteling gekeken..
Het is een goede gok geweest want het was een zeer aangename en indrukwekkende film!
De 2 hoofdrolspelers zijn erg mooie vrouwen! en bijde levens zijn boeiend en weten de kijker mee teslepen.
Het einde was passend en heb ook daar geen negatief woord over tezeggen.
Film verdiend meer aandacht!
Voor iedereen die van drama houd, geef deze film een kans, persoonlijke aanrader van mij!
4 sterren omdat deze film dat minimaal waard is

avatar van flowerpower1946
Aardige film, de moeite waard.
Het verhaal van de trucker en diens leven vind ik minder sterk in de film. Overal en nergens vrouwen kinderen en vriendinnen, je komt toch niet meer aan werken toe.
Dus minder sterk in de film die rol van de trucker.
By the way, zo mooi zijn beide dames nou ook weer niet hoor, gewoon niemandalletjes.

avatar van hmaeghs
Was gisteren op tv. Gekeken, na een tip van de Volkskrant ("een ingetogen juweeltje"). Was inderdaad de moeite waard. Ik zie graag Duitse films, zoals deze. Er wordt heel natuurgetrouw geacteerd. Films over echte mensen en werkelijke gebeurtenissen. De hoofdrolspeelsters zijn mooi, maar ook weer niet te mooi. De trucker is een stereotype en wellicht wat minder werkelijk.

Een licht amusante en subtiele tragikomedie over twee buurvrouwen die proberen de midlifecrisis af te wenden en tevens een film over drie generaties. Een verhaal over het leven en de problemen van alledag van de gewone man (of vrouw in dit geval), met de ingrediënten werkloosheid, alleenstaand ouderschap, alcohol en de zorg voor ouderen. Wel had ik het gevoel dat ik wat miste, dat er meer uit te halen geweest was, maar waarschijnlijk kwam dat ook doordat er een verschil in humor bestaat tussen Duitsland en Nederland.