Straightheads (2007)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Drama

geregisseerd door Dan Reed
met Gillian Anderson, Danny Dyer en Anthony Calf

Als Adam door de knappe, oudere Alice wordt uitgenodigd om haar te chaperonneren op een exclusief feestje, weet hij dat hem de nacht van zijn leven te wachten staat. In een staat van seksuele opwinding verlaten ze het feestje en scheuren weg in de snelle wagen van Alice. Een moment van onoplettendheid, een fatale botsing, een brutale aanval: de gevolgen zijn niet te overzien.

avatar van tal1b
verschrikkelijke film, deed niks.
b (britse) film.
ik hou van film kijken, maar dit is zonde van je tijd.

avatar van b00ts
Aardige film. Vind het geen B-film. Het einde van de film geen naar mijn mening wel heel snel. Krijgt van mij drie sterren.

avatar van Blackhole
kettingreactie van gevolgen...vond de film iets te 'ik moet even in beeld zijn' het verhaal kan goed uit te voeren zijn...de executie is des te maal minder...

eh...doet die danny deyer nu iets op Discovery Channel met footbal hooligans?

avatar van Betamax
Verhaal was wat over de top met diverse "vreemde" wendingen.
Maar ach voor een keer was hij niet slecht.

De film kent een sterke start maar in plaats van te shockeren wordt deze mix van seks, geweld en vastberadenheid gaandeweg meer een parodie. Het acteren van vooral Danny Dyer is heel behoorlijk.

avatar van Noodless
Tarkus schreef :
Prima, zeer kort filmpje (een goede 70 minuten), waarvan het einde wel een beetje tegenvalt.
Gillian Anderson ("X-Files") is goed in deze film en dat in een rol die we niet van haar gewend zijn, als de wraakzuchtige bitch.
De film is bij momenten zeer gewelddadig, maar ook erotisch geladen, en dat is dan weer te danken aan de naaktscenes van Anderson.
[/quote]

Opmerkelijke rol van Gillian Anderson ! Door de korte duur en de brutaliteit ( alles is wel niet altijd even goed in beeld gebracht....) is dit een vlotte, degelijke wraakfilm.
Als er meer aandacht gegeven werd aan de harde scènes kon dit een sterkere film worden.
Nu wordt de fantasie van de kijker meer in de kijker geplaatst. 6/10

avatar van m1chel
Ja Gillian Anderson blijft lekker. Deze film verdiend alleen al 5* voor de naakt scene van Gillian, maar ik wil objectief blijven en me beperken tot de film. Ik vond hem erg op Straw Dogs met Dustin Hoffman lijken. De zelfde sfeer en setting vond ik. Goede film 3.5* , misschien was Straw Dogs 2 een betere titel geweest.

Tarkus schreef:

De film eens opnieuw bekeken, de rol van Gillian Anderson blijft toch zeer goed, heel anders dan we van haar gewend waren in de X-Files.
Puike wraakfilm is dit....

avatar van mrklm
Een wat vaag plot waarin in ieder geval een gewelddadige confrontatie leidt tot een bloederige wraakactie. Ja, er is ook wat seks, maar de personages zijn matig uitgewerkt en het flinterdunne verhaal is zelfs niet voldoende om de toch al beperkte speelduur van deze matige thriller te rechtvaardigen. Dyer en vooral Anderson weten deze niet al te aangename thriller nog redelijk overeind te houden.