Un Homme à la Hauteur (2016)

Alternatieve titel: Up for Love

Frankrijk
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Laurent Tirard
met Jean Dujardin, Virginie Efira en Cédric Kahn

Diane is een gerenommeerde advocate. Nadat ze haar mobiele telefoon verliest wordt ze opgebeld door de persoon die hem gevonden heeft. Alexandre, een charmante man én de perfecte gentleman. Ze kunnen het meteen heel goed met elkaar vinden en beslissen elkaar de volgende dag te ontmoeten. Diana schrikt zich te pletter bij het zien van Alexandre wanneer ze ontdekt dat hij slechts 1m36 groot is. Toch besluit ze voor hem te gaan.

Vanaf 12 mei in de bioscoop (Cinéart)

avatar van Bélon
Diana schrikt (...) slechts 1m35 groot is

Hij was 1.36m: op zo' n lengte maakt dat uit

Oei niet al te best. Ik hoopte op een romantische KOMEDIE maar ik kreeg een soort relationeel luchtig -soms zelfs zeurderig- drama met weinig humor te zien. Terwijl het uitgangspunt: een dwerg *kuch* kleine man vs. lange vrouw best voor grappige scenes zou moeten kunnen zorgen. Maar daar was de film te politiek correct voor. Jean Dujardin is ook niet echt klein maar wordt dmv van CGI een kopje kleiner gemaakt. Mjah huur dan Peter Dinklage in en stop er net als in Game of Thrones ook tieten in die acteert beter en is veel komischer.

Ik heb misschien 3x gelachen waarvan ik 1x niet zag aankomen de hond rende weer op Alexandre af die opzij sprong waardoor de hond tegen de kast knalde. Dit is wel lekker politiek incorrecte humor .

De vonken spatten er ook qua romantiek niet vanaf: ze vinden elkaar zo snel en dan komt er een hoop relationeel gezeur. De film is ook erg braaf: de 12 jaar en ouder rating was niet nodig want er zit geen naakt in .

2,0* is wat gul maar hij duurde gelukkig niet al te lang en Virginie Efira lag wel OK op het netvlies

avatar van Mr. Eddy
Remake van de Argentijnse film Corazón de León.

avatar van schumacher
Komedie is het alvast niet.
Middelmatige film, zeker niet slecht maar top ook niet. Ben vooral blijven kijken vanwege de mooie dame .

avatar van Boenga
Een van de talrijke films die geen keuze kan maken: een (sprookjesachtige romantische) komedie of een drama. Een teveel aan grappen rondom iemands lichaamslengte was waarschijnlijk risky business geweest; en dat terwijl drama eigenlijk veel erger is: het lijkt me toch niet meer van deze (Westerse) tijd dat iemand verliefd is op / liefde voelt voor een klein gebouwde mens, maar twijfelt aan een relatie omwille van de reacties van de mensen rondom hem of haar...???
Verder had ik ook niet zo'n goed gevoel bij Jean Dujardin. Het is me zelf niet duidelijk of het dan om de acteur of om zijn personage in deze film gaat, maar die Alexandre, die heeft best wel iets pretentieus en opdringerig in zich.
En dan is er ook nog wat mis met de special effects. In een review op IMDB lees ik het ook al: er klopt iets niet met de maten, bijvoorbeeld de benen van Alexandre die op sommige beelden wel heel klein/mager zijn in vergelijking met de rest van het lichaam. Heel duidelijk geen echte dwerg dus.

Toch nog 2,5*: omdat het verhaal luchtig en vlot voorbij loopt, én nog het meest voor Virginie Efari, die toevoegt wat Dujardin wegneemt.

Zag onlangs nog de Argentijnse versie ("Corazón de León") en alhowel het verhaaltje uiteraard gelijk loopt en dus gekend, vond ik deze Franse film minstens even prettig en fris om volgen.
Sommige scenes verschillen, maar de grappige rode lijn rond de lengte van Alexandre en de relatie met Diane blijft.
Romantiek met een beetje ernst. Goed acteerwerk. Jean Dujardin was nooit zo klein maar hij deed het prima.

avatar van Beertje45
Alle cliché's passeren de revue rond het thema. Een charmante, innemende en vriendelijke man van 1m36 komt in contact met een knappe blondine. De speelduur is echter wat te lang om te vullen enkel en alleen met de vooroordelen komende vanuit de buitenwereld, daarom mocht er naar mijn zin wat meer humor worden verwerkt in het verhaal. Het geheel is me ook wat te voorspelbaar, zo heeft Diane een ex die een klier blijkt te zijn en vijandigheid tussen hem en Alexandre is dan ook wat té voor de hand liggend.
Het geheel is echter wel origineel!

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en vond het wel een prima film. Een leuke en luchtige sfeer. Geen moeilijk verhaal, maar weet wel te boeien tot het einde. De cast deed het ook prima.
Ik had geen verwachtingen, maar hem me er goed mee vermaakt. De muziek was ook niet slecht.